Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Lise Aggerholm 13/11 2008 09:48
Er der nogen der ved om der er sne i isaberg mellem jul og nytår... derudover vil jeg gerne vide om der kun findes hytter lang væk fra pisterne... vil nemlig gerne kunne stå på ski direkte fra hytten.
Søren 13/11 2008 10:05
Sv: Isaberg
det er nok en smule tvivlsomt. jeg ville vente med at bestille til lidt før, så du kender forholdene. sidste år var lidt tvivlsomt med sne i isaberg.
Lise Aggerholm 13/11 2008 10:20
Okay det lyder ikke godt. har du eventuelt et forslag til hvor der er sne i mellem jul og nytår som ikke er syd på og ikk er vildt lang fra københavn. hva med norge måske skal man køre lang der for at nå sne sidst i dec
Finn Ellegaard 13/11 2008 10:40
Sidste år havde Isaberg samlet set under 10 skidage..... Det var bare for varmt. Jeg ville ikke satse på det.
Jeg var selv i Branäs fra den 25-28 dec 2007. Der var sne - men det regnede de første to dage ;-(
Så vil man på ski i de sydlige svenske destinationer - Vallåsen, Isaberg, Mullsjö ect. så skal man nok booke i sidste øjeblik....
dog skal det siges at Isaberg har snegaranti..... Så hvis du booker hos isaberg.se får du pengene tilbage, hvis der ikke er åbent på skibakken.
Der er ikke nogen hytter på Isaberg der har Ski-in Ski-out. Du skal enten gå eller køre. Jeg vil foreslå at i kører i bil - der er 5-800 mtr at gå.
Alternative destinationer tæt på København? sidste år stasede vi på Branäs. Det var ingen sucess - da det regnede. Det tager 6-8 timer at køre. Hvis jeg skulle vælge en biltur fra kbh, og jeg skulle booke nu. så ville jeg nok tage til Hafjell. Men det tager jo 7-9 timer i bil.... Men er noget af det tætteste på Kbh - der er snesikkert.
Hold evt. øje med mulighederne her:
www.isaberg.se
www.branas.se
www.hafjell.no
pøjpøj - det er ikke nemt med de vejrguder vi har....
mvh
Finn