Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Bo Spanding 07/03 2012 14:43
Jeg håber, at nogen har lidt erfaringer jeg kan trække på i forbindelse med bookning af næste års ferie.
Familien har de seneste år været på ferie i Kläppen, som navnlig børnene var helt vilde med. En af de vigtigste grunde til dette, var junior snowparkerne samt at de på en af pisterne har lavet en "park". Det gør, at man kan følges ad, uanset om man kører hop og bokse eller om man bare kører på på pisten. Godt tænkt.
Nu kunne jeg imidlertid godt tænke mig at prøve noget andet, og her er Idre Fjäll kommet i søgelyset, men så vidt jeg kan se, har de kun en snow park, der endda ligger lidt isoleret, så man skal "køre til og fra" den. Det gør det jo lidt besværligt, når halvdelen af familen gerne vil køre i park og den anden del er knap så interesseret, og når børnene ikke er store nok til at være der alene.
Nu kommer spørgsmålet: Er der nogen, der ved, om der andre steder i Idre Fjäll-området, hvor der er hop og bokse end lige i snow parken?
Ivanrafn 09/03 2012 22:42
Sv: Idre Fjäll
Har lige været der i uge 8
Og, nej; der er ingen kickers eller andet, andre steder end i parken.
Parkområdet ligger i det skiområde der hedder: Vest, og støder umiddelbart op til den meget populære børneskov: askelandet, så de 2 ting kan sagtens kombineres.
Ved siden af børneskoven er der en blå/grøn familliebakke, og ved siden af den en skiercross-bane.
Fra børneskoven kan man køre ud til enten parksiden eller den blå bakke.
Børneskoven ligger altså imellem parken og familiebakken, så man kan ikke se fra familiebakken til parken. Det kan man fra skiercross-banen til familiebakken.
Det er nemt at krydse fra familiebakken til parken, da man nemt kan krydse igennem skoven.