Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Keld 08/08 2012 08:29
Hvor skal 2 voksne og to børn (15,10)tage hen i Østrig i uge 7, 2013, for at finde et sted med godt skiløb, uden at der er overrendt af mennesker ?
Michael Larsen 08/08 2012 10:01
Sv: Hvorhen i Østrig uge 7, 2013 ?
Kommer an på transport, synes jeg.
Fordi hvis I vælger Zillertal, har I muligheden for at stå på ski på over 600 km pister fordelt på f.eks hhv Gerlos, Zell am Ziller, Mayerhofen, Kaltenbach, Fügen, Königsleiten mm - meeeeen det kræver at I er kørende i bil. I parkerer blot på liftstationens p-plads, hvor der ofte kun er kort gå-afstand.
Det betyder også at I kan bo i lejlighed, som ikke er så centralt ift pister og lift og dermed billigere. Selv i uge 7 synes jeg ikke at der er voldsomt pres på lifter og pister.
Prøv www.zillertal.at, hvor I også kan finde feriebolig.
K 08/08 2012 10:27
Hej;
Vi tilbragte uge 7 i år i Bregenzerwald, som også er beskrevet i en artikkel her på sitet, og det var intet mindre end perfekt.
Stort set alle lifter er nye, ingen mennesker og slet ingen danskere...
Vi kørte selv, fra Jylland, og da der kun er ca. 1000-1100km er det helt perfekt til kør-selv-ferie.
Vi havde vores to børn med på 5 og 6,5, som dog har stået ca. 2 gange årligt siden de var 3, men de kom rundt uden problemer overhovedet.
og til os der gerne vil lidt dybsne og skirouter, var der også masser til.
Det er uden tvivl et sted jeg skal til igen.
Hvis du gerne vil vide mere, så send mig gerne en mail, eller stil spørgsmålene her i tråden.
Mvh Kenneth
Mogens 10/08 2012 22:35
Hej Kenneth
Jeg er helt enig med Michael i at Zillertal er det rigtig sted at tage hen- stedet er særdeles prisfornuftigt sammenlignet med feks St Anton og Ischgl og skiområdet er formidabelt (640 km på ét liftkort !) med især Mayrhofen, Hintertux og Kaltenbach som de bedste delområder- og skiløb helt op til 3250 meter !
Der er ikke ret mange danskere i Mayrhofen.. Zillertals absolut bedste skiområde når man også snakker afterski og andre aktiviteter end skiløb...det er nemt at komme til ...kun 1,15 time fra Innsbruck.
Jeg kender området særdeles godt da jeg selv har købt en skilejlighed tæt ved Mayrhofen .
hvis du vil vide mere om området må du rigtig gerne skrive til mig :)
Hilsen Mogens
K 10/08 2012 22:43
Hej Mogens,
Nu var det ikke mig der søgte efter et sted, men Keld...
Jeg kender udemærket zillertal, da jeg Bl.a. Har boet der. Og selvom det er et rigtig fint sted, så må jeg sige, at det ikke er på niveau med fx Bregenzerwald, Ischgl, Sølden og St. Anton. Både pga højden, snesikkerheden og ski-niveau-mulighederne.
Men jeg ville blot gøre opmærksom på en lille ukendt perle i Bregenzerwald, som absolut er et besøg værd.
Når det sårer sagt, så er Hintertux absolut også et besøg værd...ikke mindst i for- og sensæsonen.
God sæson til alle!!
Mogens 10/08 2012 22:57
Hej Kenneth
ja undskyld med navnet- jeg fik lige byttet om :)
Jeg har også været i Sólden, St. Anton og Ischgl og synes at Mayrhofen og Hintertux i Zillertal er fuldt ud ligeså gode områder (og mindst lige så snesikre, ja Hintertux er jo også en bedre gletscher end Sölden). Jeg synes også Kaltenbach har meget at tilbyde så alt taget i betragtning (pris, snesikkerhed, tilgængelighed, charme) synes jeg bedst om Mayrhofen/Hintertux.
Men du har ret i at de andre områder også er fantastiske :)
Jeg ønsker også alle en go sæson