Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Per Jensen 05/08 2016 13:26
Så begynder jeg allerede at blive træt af det såkaldte "varme" vejr. Trangen for at komme på ski igen begynder at vokse.
I foråret 2016 tog vi til Westendorf - Østrig, det var en fantastisk tur og super sjov! Og jeg samlede lige en lille video derfra, som kan ses på https://youtu.be/dVDRuKex-ok
Men så er der bare et spørgsmål. Hvor skal vi tage hen til næste gang?
Brian Lund 05/08 2016 15:44
Sv: Hvor skal vi tage på skiferie?
Der er heldigvis ikke så mange skisportssteder at vælge imellem! Kun et sted over 5000 forskellige i verden og over 3500 i Europa... Altså ikke det helt store!
En mulighed kunne f.eks. være at tage ud til skibakken i Hedeland mellem Roskilde og Høje Taastrup, de er ved at bygge en ny lift så det skal nok blive godt, hvis altså vi får sne næste vinter! ;)
Nå, men for at tage det lidt mere seriøst, der er _virkelig_ mange steder at vælge imellem! Så hvis ikke du kommer med lidt flere krav til f.eks. størrelse, sværhedsgrad og hvad du forventer af området og byen. Måske kontinent eller bare afstand eller land! Pris kunne jo nok også være vigtigt, eller hvad? ;)
Det eneste jeg har at guide dig efter lige nu er, jeg kan se på din video at i er unge... Sååh, skal det være et sted med gang i afterski/nattelivet?
Hvis ja til at der skal ske noget om aftenen kunne det være:
St. Anton
Bad Gastein
Sölden
Flachau eller Wagrain er faktisk også helt godt med på den front
Zillertal (I skal bo i Mayrhofen)
Per Jensen 05/08 2016 22:35
Sv: Hvor skal vi tage på skiferie?
De mere specifike krav ville nok være, at det skal være et Europæisk land, da prisen helst skal lægge under de 5000 pr . Pers.
Og det skulle være nok til 5-7 dage, og så det kan ligges i vinterferien (pga. Skole)
Skisportssteder stedet, må gerne indholde lidt hopperi og fjolleri.. da vi jo selvfølgelig bliver nødt til at udfordre vores krop lidt ;).
Men ja.. der må gerne være lidt afterskiing da vi som du siger er unge ;)
Og mange tak for svar.
- Per