Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Rasmus Nielsen 08/01 2007 16:06
hvor i østrig skal vi vælge at tage hen i uge 7? vi er 4 unge mennesker der søger det bedste skiløb og ikke mindst god afterski. har prøvet St. johan tirol, St. johan pungau, maria alm, dorfgastein, og saalbach.
Michael Muhlig 08/01 2007 20:43
Sv: Hvor i østrig????
har været i Livigno en gang og i St. Anton sidste år men tar til Solden for 4. gang i uge 9 så det er mit forslag i vil ikke blive skuffet.....
Tommy Pedersen 08/01 2007 22:21
Sölden ligger i Ötztal hvor der også er andre super steder. Har selv været 3 gange i Hoch-gurgel, der ligger for enden af Ötztal, ved den Italienske grænse - Det er et kanon område. Bor I i Sölden kan i jo også prøve Gurgel en dag:)
Eller hvad med en tur til Schweiz - det er lige lang og snapsen er den samme:)
Har lige være en uge i Haslital - det er ikke sidste gang vi skal derned!
*** Se mit indlæg om skiferie i CH ***
//Tommy
Thomas 09/01 2007 23:14
Hej Rasmus!
Der er mange muligheder i Østrig som du også selv skriver men jeg vil da alligvel lige tillade mig at komme med et par hint. Nedenstående skisportssteder har de ting du efterspørger, nemlig "afterski/natteliv" og godt skiterræn.
1. Sölden: Forholdsvis stort skiområde som har den enorme fordel at der er en gletcher. Skiområdet kommer op i over 3000m. hvilket er en stor fordel som skisituationen ser ud lige pt i Østrig.
2. St. Anton: Super skiterræn med masser mulighed for kanon skiløb. Kendt for en masse afterskibarer. Ulempen ved St. Anton er dog at det er ret dyrt!
3. Ischgl: Super skiterræn og mange muligheder for afterski mv. Man har mulighed for at komme over i det schweiziske område Samnaun som er toldfritområde - hvilket jo altid er bonus.
4. Saalbach: Godt skiløb - specielt med fordel at man kan planlægge en rute inden man kører afsted om morgenen. Dvs. at man har et mål med dagens skitur. Ulempe er at byen kun ligger i 800m (så vidt jeg husker). Nattelivet er også optimalt her.
Håber du får en god tur og ovenstående var lidt inspiration. Der er dog mange andre muligheder - dette var dog blot "top of pop" ;-)
mvh
Thomas
ps. Du er velkommen til at stille flere spørgsmål hvis du kommer i tanke om noget!
Rikke 10/01 2007 07:32
Helt klart - SÔLDEN!!!!
Tro mig I bliver ikke skuffede! Det er så absolut det bedste sted, vi har været ever og som gammel skiguide er man squ kræsen!
Garry Brooks 10/01 2007 17:48
Jeg siger også Sölden, det er et klasse område... Jeg tager derned for 4. gang på næste fredag, så kan klart anbefale det!!!
Dittaaa 12/01 2007 00:07
Nu har jeg arbejdet 2 sæsonner i Sölden, og det er helt sikkert et skønt sted både hvad angår skiområde, afterskiing og natteliv, men der er dog pænt mange pivstive hollændere og belgiere...!
I april er der også en del fede arrangementer i Sölden som fx. "Ibiza comes to Sölden", hvor DJs fra Ibiza spiller op til dans på et af disko-dasko'erne, sehr schön!