Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse, tilpasse annoncer og analysere vores trafik. Ved at klikke på ”Accepter alle” giver du samtykke til alle cookies. Hvis du ønsker at justere dine præferencer, kan du klikke på ”Indstillinger”. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.
Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse, vise relevant indhold og forstå, hvordan vores hjemmeside bruges. Du kan vælge at acceptere alle cookies eller tilpasse dine indstillinger nedenfor.
Vær opmærksom på, at visse funktioner på hjemmesiden muligvis ikke fungerer korrekt, hvis du fravælger visse cookies.
Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Rasmus Nielsen 08/01 2007 16:06
hvor i østrig skal vi vælge at tage hen i uge 7? vi er 4 unge mennesker der søger det bedste skiløb og ikke mindst god afterski. har prøvet St. johan tirol, St. johan pungau, maria alm, dorfgastein, og saalbach.
Michael Muhlig 08/01 2007 20:43
Sv: Hvor i østrig????
har været i Livigno en gang og i St. Anton sidste år men tar til Solden for 4. gang i uge 9 så det er mit forslag i vil ikke blive skuffet.....
Tommy Pedersen 08/01 2007 22:21
Sölden ligger i Ötztal hvor der også er andre super steder. Har selv været 3 gange i Hoch-gurgel, der ligger for enden af Ötztal, ved den Italienske grænse - Det er et kanon område. Bor I i Sölden kan i jo også prøve Gurgel en dag:)
Eller hvad med en tur til Schweiz - det er lige lang og snapsen er den samme:)
Har lige være en uge i Haslital - det er ikke sidste gang vi skal derned!
*** Se mit indlæg om skiferie i CH ***
//Tommy
Thomas 09/01 2007 23:14
Hej Rasmus!
Der er mange muligheder i Østrig som du også selv skriver men jeg vil da alligvel lige tillade mig at komme med et par hint. Nedenstående skisportssteder har de ting du efterspørger, nemlig "afterski/natteliv" og godt skiterræn.
1. Sölden: Forholdsvis stort skiområde som har den enorme fordel at der er en gletcher. Skiområdet kommer op i over 3000m. hvilket er en stor fordel som skisituationen ser ud lige pt i Østrig.
2. St. Anton: Super skiterræn med masser mulighed for kanon skiløb. Kendt for en masse afterskibarer. Ulempen ved St. Anton er dog at det er ret dyrt!
3. Ischgl: Super skiterræn og mange muligheder for afterski mv. Man har mulighed for at komme over i det schweiziske område Samnaun som er toldfritområde - hvilket jo altid er bonus.
4. Saalbach: Godt skiløb - specielt med fordel at man kan planlægge en rute inden man kører afsted om morgenen. Dvs. at man har et mål med dagens skitur. Ulempe er at byen kun ligger i 800m (så vidt jeg husker). Nattelivet er også optimalt her.
Håber du får en god tur og ovenstående var lidt inspiration. Der er dog mange andre muligheder - dette var dog blot "top of pop" ;-)
mvh
Thomas
ps. Du er velkommen til at stille flere spørgsmål hvis du kommer i tanke om noget!
Rikke 10/01 2007 07:32
Helt klart - SÔLDEN!!!!
Tro mig I bliver ikke skuffede! Det er så absolut det bedste sted, vi har været ever og som gammel skiguide er man squ kræsen!
Garry Brooks 10/01 2007 17:48
Jeg siger også Sölden, det er et klasse område... Jeg tager derned for 4. gang på næste fredag, så kan klart anbefale det!!!
Dittaaa 12/01 2007 00:07
Nu har jeg arbejdet 2 sæsonner i Sölden, og det er helt sikkert et skønt sted både hvad angår skiområde, afterskiing og natteliv, men der er dog pænt mange pivstive hollændere og belgiere...!
I april er der også en del fede arrangementer i Sölden som fx. "Ibiza comes to Sölden", hvor DJs fra Ibiza spiller op til dans på et af disko-dasko'erne, sehr schön!