Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Claus Nicolaisen 01/02 2010 10:06
Jeg har et spørgsmål til jer.
Vi tænker på at køre til Livigno i år.
Vi har være der for nogle år siden og der kørte vi over Lindau og Bergenz, og der var meget rigtig meget kø.
Kan det betale sig at køre over Landeck istedet.
Mvh
Claus
Michael Larsen 24/02 2010 13:14
Sv: Hvilken vej til Livigno
Man kan jo aldrig gardere sig mod det pludselige snevejr, men de gange jeg har kørt har vejene været ryddet, der er naturligvis tale om bjergkørsel og mange hårnålesving.
mvh
Michael
Trine 24/02 2010 15:52
Vi har lige været der i år i januar - og kørte via Schweiz og autotoget derned - og over fernpass hjem.
Jeg vil klart anbefale toget.....synes den tur var langt mere behagelig - og 3 timer kortere for vores vedkommende (og vi holdte hverken i kø den elller anden vej).
Turen over passet er meget bjergkørsel - mens ruten med toget kun har ganske lidt bjergkørsel. Selvfølgelig er toget lidt dyrere, men jeg vil altid vælge den vej fremover.
De tager forresten kort ved tunnelen i Livigno i år - så I behøver ikke kontanter til det.
God tur..
Michael Larsen 01/02 2010 15:31
Jeg har kørt flere gange til Livigno, både over Bregenz og har ad denne rute også kørt med autotoget fra Klosters til Susch/Zernez.
Men jeg vil anbefale turen ad A7 gennem Tyskland, køre over Kempten, Füssen, (A), Reutte, Imst, Landeck, Pfunds, (CH), Zernez og gennem tunnellen til Livigno. Husk de tager ikke kreditkort ved tunnellen, kun kontanter i euro. Køb returbillet med det samme, ca. 25 euro. Tunnellen åbner i weekenden ved 8-tiden.
Turen over Füssen og gennem Østrig betyder samtidig at I kun skal betale motorvejsafgift i Østrig, og slipper for samme i Schweiz. Husk at fotofældemelder i gps-en er ulovlig i Schweiz.
Jeg vil anbefale at køre om natten, og dermed forsøge at ankomme før kl 8, og dermed være blandt de første i køen. Turen om natten betyder langt mindre trafik, og ruten går ad veje med lokal offentlig trafik, og dermed er de sneryddede.
God tur.
Jakob 23/02 2010 14:54
Den rute du omtaler gennem Østrig, istedet for biltoget fra Schweiz, er den ok at køre mht. bjergkørsel, sne osv. ?
Tager selv til Livigno i uge 12 og har tidligere kørt via Klosters og biltoget.
Med venlig hilsen
Jakob Rasmussen