Hemsedal vs Trysil

Casper 14/09 2011 20:24

Hej

Nogle der har været begge steder og kan give en god bedømmelse af begge steder?
Vi er en flok der skal afsted med 2 småbørn (12 pers i alt). Vi vil bo i hytte på pisten, da forældre skal skiftes at have "vagten" med børnene. Samtidig øsker vi også rimeligt skiløb, hvilket har gjort at valget står mellem disse steder i Norge.
I Hemsedal har vi snakket om "Veslestølen", findes der noget tilsvarende i Trysil?
Gode råd ønskes...
Casper

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Niels Leth-sørensen 16/09 2011 14:25

Sv: Hemsedal vs Trysil

Hej Casper

Jeg tror det ender i et spørgsmål om temperament. Selve stedet at bo som du nævner i Hemsedal er genialt, helt perfekt ud til en blå pister som starter på toppen og slutter i bund. Hemsedal er godt og det er meget direkte skiløb, det er godt for de gode skiløber og ikke helt så godt for de nye på ski, fordi transport pister er gode for nybegynder og småbørn. Det kan du så vurdere på.

I Trysil kan du sagtens finde boliger der ligger lige så godt, jeg ved Intersport i Hobro har en dobbelt hytte og en lejlighed som ligger rigtig godt. Ellers er der lidt flere transport pister på tværs i Trysil, men et stort og godt område med rigtig mange muligheder og godt skiløb for den gode skiløber.

Det er svært at sige havde der passer jeg bedst, er skiniveaut på jeres børn ikke så højt, vil jeg nok fortrække Trysil. Men det betyder ikke at Hemsedal ikke vil giver jer en god oplevelse, for det vil det.

Så valget er dit. I får en god ferie lige meget havd du vælger.

Skihils

Niels Leth

Thomasdk 14/09 2011 21:09

Sv: Hemsedal vs Trysil

Hej Casper

Du kunne jo starte med en 360 graders billeder af området taget fra helikopter, så kan du jo selv sammenligne dem.
Trysils er mindst forvirrende, da det er et samlet område. Så kan du nærlæse på hyttekortene bagefter.
Begge link ligger på deres forsider, ellers har du et link her:

http://www.skistar.com/hemsedal/skycam360/
http://www.skistar.com/trysil/skycam360/

Trysil har ikke så mange hytter på pisten, det er så stort at der er transportpister igennem hytteområderne, og visse steder også slæbelift ud af bebyggelsen. Så der er masser af ski in/out, samt lige op ad pister. De er slet ikke helt færdig udbygget endnu i Trysil.

God flyvetur.

Mvh
Thomas

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen