Hemsedal i uge 12

Gert 19/07 2008 09:07

Hej

Som det fremgår af overskriften er jeg ved at planlægge en skitur til hemsedal. var der i år i uge 7, det var en rigtig god tur.
så nu vil vi der til igen til næste år, men for at få det hele til at passe kan det først blive i uge 12.

Er der nogen der har været i Hemsedal så sent på sæsonen før & ved hvordan der er?

Mvh:
Gert

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Jacob 19/07 2008 17:03

Sv: Hemsedal i uge 12

Jeg har ikke selv været i Hemsedal, men har været et par steder i Sverige "sent" på sæsonen.

Var afsted til Branäs i uge 12 i år. Efter lidt tøvejr ugerne op til begyndte det at blive lidt koldere, og dagen efter vi kom derop faldt der 30 cm sne om natten. Om dagen var der høj sol, så alt i alt perfekt vejr til at stå på ski.

Har også været i Sälen i uge 15 for et par år siden. Også supervejr, der kunne det dog godt blive lidt meget tøjr midt på dagen, men natten var med frost.

Jeg tror man skal om på den anden side af uge 15-16 før forholdene bliver dårligere. Kig evt på snestatestikken under Hemsedal, den ser slet ikke skidt ud i uge 12. Desuden vil jeg mene at Hemsedal ligger i et bedre område i forhold til snevejr, end Branäs og Sälen.

Gert 19/07 2008 20:56

Sv: Hemsedal i uge 12

Ja snestatistikken ser skam også fin ud.

det var mere temperaturen jeg var lidt nervøs for, men der kan det jo være at man kan drage fordel af at det meste i hemsedal ligger i skygge.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen