Morell 18/08 2014 22:12

Skal til hemsedal med min kone, vores søn på 4 år og et par venner. Har lidt svært ved at finde ud af hvor vi skal bo, ville helst bo i hytte med ski-in og out? Så vis der er nogle der har et godt forslag til hytte og bureauer ville jeg sætte pris på lidt hjælp!!

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Kaj Kruuse 19/08 2014 16:05

Sv: Hemsedal

Hej Morell

En pakkerejse med Stena line, kunne være en mulighed, skal godt nok sejle Frederikshavn-Oslo, men med kahytsplads begge veje, er det ikke noget problem, hjemrejsen foregår om aftenen/natten, så der sover man alligevel.
Hvis i bestiller en pakkerejse hos Stena line, sparer i 20% på færgebilletten.

Fra Oslo kun 200 km. ca. 3 timers kørsel.

Hvis i ikke ønsker den lange sejltur, med en 4 årig, så vælg en pakkerejse med Color line,hvor i sejler Hirtshals-Larvik, de har samme overnatningsmuligheder, som Stena line. Fra Larvik 300 km. ca. 4 timers kørsel.

Med en 4 årig søn, som måske skal på skiskole, ville jeg vælge at bo nede og vil i gerne bo i hytte, kunne Holde hytter være en mulighed, som ligger meget tæt på børneområdet/skiskolen, mener dog ikke, der helt er ski in/out, men dog rimelig let, at komme til/fra løjperne og børneområdet. En fritliggende, resten dobbelthytter.
Ellers kunne Hemsedal Alpin Lodge lejligheder være en mulighed, de er dog temmelig dyre, i forhold til andre overnatnings muligheder, men med ski in/out og børneområdet, lige uden for døren.
Kig også på Rådyrlia, som også ligger i umiddelbar nærhed af børneområdet.
Hvis du laver en prøve booking, på Stena line, vedrørende Rådyrlia og klikker på billeder og finder luftfotoet, så vil du der kunne se, hvor tæt disse lejligheder ligger på børneområdet, som er midt på billedet, Holde hytter ligger umiddelbart lige oven over Rådyrlia på billedet.
Hvis ikke i skal sejle, så find overnatningen på Skistar.com
Håber dette kan være til lidt hjælp.

Hilsen Kaj

Christian Slot Munk 20/08 2014 12:01

Jeg var med hele familien i Hemsedal i vinter. Vi boede i Alpin Lodge og det ville jeg sige var klart det bedste for børnefamilier. Det er simpelthen så nemt at alle pister går direkte til døren.
Og så er det lækre lejligheder.

Jeg vil anbefale jer at give det ekstra for at have en hytte med udsigt over pisten. Det er virkelig det værd :)

Christian Slot Munk 20/08 2014 12:01

Jeg var med hele familien i Hemsedal i vinter. Vi boede i Alpin Lodge og det ville jeg sige var klart det bedste for børnefamilier. Det er simpelthen så nemt at alle pister går direkte til døren.
Og så er det lækre lejligheder.

Jeg vil anbefale jer at give det ekstra for at have en hytte med udsigt over pisten. Det er virkelig det værd :)

Carina Brink 20/08 2014 20:42

Hej

Vi boede i Skarsnuten panorama. Det er dejlige lejligheder med udsigt over pisterne og vi tog skiene på lige uden for lejligheden og kørte så hen og tog den grønne nr 11 ned. Når man skulle hjem så kunne man også beholde skiene på, men det var ca. 50 m lidt opad mod lejlighederne.

Hilsen

Carina

Carina Brink 20/08 2014 20:49

....hov glemte lige at sige at lige omkring lejlighederne ligger der mange hytter med god udsigt og tæt på pisten.

Michael 28/08 2014 13:41

Hemsedal er et godt valg når der er mindre børn med. Børneområdet er tilpas stort og ikke mindst så er det godt skærmet mod de højere bakker så der ikke kommer folk blæsende i æg ned igennem.
Du behøver ikke vælge en pakkerejse. Du skal bare booke bolig direkte på skistar.com og færge ved siden af. Der er kommet en ny færgeforbindelse fra Hirtshals. Fjordline som sidste år var væsentlig billigere end colorline.
Som andre skriver er alpin lodge et godt sted at bo, men også dyrt (som stort set alt andet i Norge. Hvis du vil bo lidt billigere kan du kigge på lejlighederne der kaldes Staven eller de noget ældre Bakken, bestemt ikke luksus men ok stand. Der er en tallerken transportlift til børnebakken derfra som man kan bruge både til og fra. Den er ikke med på alle pistekortene. Hvis du vælger noget på den modsatte side af vejen skal i ud at gå

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen