Hemsedal :)

Anders Bach 19/01 2009 19:31

Hey.

Jeg er en Dreng/voksen d: på 15 et halvt som skal afsted med skolen til hemsedal her i uge 6.

Så var det at jeg ville høre, jeg har selv stået på ski siden jeg var 3, og har været mange steder i norge og sverige, men kan ikke huske hemsedal.

Er det et godt sted ?
Har man mulighed for selv at bestemme hvilket slags snowboard man vil leje?
Evt. nogle ting man skal prøve eller huske ?
evt. steder hvor der er gode offpiste muligheder for en på snowboard ?
Andre nyttige informationer der kunne gøre det lidt lettere og sjovere at være der/sikrere?

Håber der er nogen der kender stedet godt d:

Peace out//

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Jesper G. K. Jensen 20/01 2009 11:56

Sv: Hemsedal :)

Hej Anders,
Jeg er ikke sikker på jeg kan svare fuldstændig på dit indlæg da jeg ikke står på snowboard selv, men jeg har været i Hemsedal 5 gange selv og kan klart anbefale stedet hvis du er vant til at stå i Norge/Sverige.

Hvis du tager den sidste T-lift til toppen har du en god, lang tur til bunden, men hvis du er øvet skal du nok sagtens nå igennem området på en uge...

Nu kan jeg ikke lige huske liftenes navne, men hvis du tager stole-liften der går ud til højre side af området (kig på pistekortet) så skulle der være gode muligheder for off-piste. Da jeg var der sidst for 5 år siden var der også en ganske udmærket snowboard / fun-Park.

Ellers ikke så meget andet - en stor fordel ved Hemsedal er jo at alle pisterne ender samme sted i bunden og der er forholdsvis lidt transportpister oppe i området også, så det er ok effektivt skiløb.

God tur!

Jlb 21/01 2009 10:11

Er der et okay sted at spise middagsmad på pisten uden at det koster kassen? Der er jo steder der er bedre end andre, så nogle der kan anbefale et sted?

Jesper G. K. Jensen 21/01 2009 10:17

Alt koster kassen i Norge :-) især mad og drikke...

Er netop kommet hjem fra en tur til Norefjell i mandags hvor vi gav 75,- NOK for en ganske alm. - jævnt kedelig - burger på fjeldet + alt det andet ved siden af....

Og så vidt jeg husker er der kun 2 spisesteder, ved toppen og bunden af den store hovedlift i Hemsedal.

Jlb 21/01 2009 10:19

Godt kursen på NOK er så lav... Lorte Norge.

Nogen der er frisk på at flytte alperne tættere på Danmark til sommer? Jeg har alligevel et par ugers ferie der skal bruges på et eller andet.

Bremer 22/01 2009 16:26

Hejsa

Jeg var på ski i Hemsedal forrige år. Der var masser af sne og masser af muligheder for offpiste. Vi hyrede en guide den første dag (mener det kostede os ca 300 NOK pr snude). Han viste os en masse fine ture/varianter, som vi så kunne køre selv resten af ugen.

Hemsedal har faktisk en del ret stejlt/ekstremt skiløb, så tænk Jer godt om inden i kaster Jer hovedløst ud over kanten. Derudover sagde vores guide, at der er mange rigtig dygtige/frygtløse skiløbere i Hemsedal, så bare fordi der er et spor, så er det ikke sikkert, at turen er noget for Jer.

"Gummiskogen" er en fed tur, men kan ikke anbefales i weekenderne, da der kan være en del ventetid på taxier.

Medbring så meget mad og drikkevarer som muligt hjemmefra - ALT er dyrt i Norge.

MVH Bremer

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen