Ole 27/10 2008 17:36

Hvis man lejer en hytte i Hemsedal via colorline eks. "solsiden" ser det ud som om at man skal køre i bus 12km for at komme til de store liftsystemer.
Er det rigtigt forstået ?
Der er godt nok noget der hedder solheisen der ligger lige ved siden af men det ser ikke ud af så meget.

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Bent Larsen 27/10 2008 22:45

Sv: Hemsedal

hej

bestil du en hytte på Veslestølen deroppe , da slipper du at køre bil , og så får du løjpen som trappetrin til din hytte. god tur

Morten Piltoft 27/10 2008 23:59

Veslstølen er uden tvivl de mest fantastiske skihytter man kan drømme om. Dog skal man lige huske på, at medmindre man kan rejse på andre tidspunkter end ugen over nytår, uge 7-8 og påsken, så kommer man altså også til at betale kassen for det.

Ole 28/10 2008 07:36

Tak for oplysningerne. Det anede mig at man kunne blive lidt træt af solheisen. Desværre ser veslestølen hytterne lidt store ud når man kun er 4 personer. Faktisk kan vi godt rejse i de billige uger lige over nytår.

Ole 28/10 2008 12:17

Hvor lang tid tager de sidste 300 km fra Larvik at køre ?

Finn Ellegaard 30/10 2008 11:18

Puha.... Den var svær. Jeg kørte igennem Oslo en gang kl 10 om formiddagen - og tænket: Jeg kan sgu lige nå 1-2 timer på ski. Jeg blev klogere.
Afhængig af vejret kan det vist tage alt fra 4-7 timer. Det er en meget kroget vej. sner det kan det gå rigtigt langsomt. Det er meget få overhalingsmuligheder. Og der er altid en dansker på sommerdæk foran ;-))
Er vejret ok - går det fint.

mvh
Finn

Morten Piltoft 30/10 2008 13:34

Jamen kan kun give Finn ret.
Det er umuligt at sige, hvor lang tid denne tur tager.
Jeg var afsted i slutningen af april i år, hvor vi kun brugte godt 3 timer Oslo-Hemsedal.
Omvendt har jeg også prøvet at bruge 8timer på den samme tur. Så hvis man fx kommer i havn kl. 8. skal man altså passe meget på med, at forvente en halv dag på ski...

Anna 30/10 2008 13:59

hej Ole.
prøv hjemmesiden www.storehorn.dk/transport
der ligger forskellige vejruter og GPS anvisning.
Fra Larvik beregnes ca 4 timer, fra Oslo ca 3 timer og hvis du kører fra Odense via Sverige, så er det ca 12 timer.
Solheisen er et lille sted, med nok til ½ - 1 dag. Omvendt hvis I køber heiskort til Skicentret, kan I også benytte det til Solheisen, hvis I skulle få lyst.
Hilsen Anna

Thomas Jensen 27/10 2008 17:59

Hej,

Jeg kender ikke lige colorlines produkt. Men det er i al fald korrekt at Solheisen er 11-12 km fra det man forstår v. Hemsedal by/skicenter.

vh
thomas - http://alpeferie.dk/

Morten Piltoft 27/10 2008 20:33

Du skal være opmærksom på, at den tur tager op mod 30min i bil. Der er også skibusser som kører både før og efter lifterne lukker. Ang. Solheisen vil du givetvis få nok på en formiddag, det er ikke at anbefale.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen