Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Laila Breum 14/09 2007 21:29
Hejsa. Vil høre, er der nogle der kender til Hemsedal på ski. Om det er et godt skiområder, og om det kan anbefales. På forhånd tak for svar. VH Laila
Jannik Lund 09/10 2007 10:20
Sv: Hemsedal.
Hej.
Hemsedal kan kun anbefales. Jeg er helt enig med de to foregående indlæg. Særligt er Hemsedal et godt område for familier.
Jeg ejer en lejlighed i Hemsedal og har en hjemmeside. På den side kan du læse en masse om de gode ting du finder i Hemsedal. Se mere på www.storehorn.dk
Mvh. Jannik
Thomas Jensen 17/09 2007 08:10
Hej,
Hemsedal er et super sted. Det rangerer på top-3 (hvis ikke top-1) i norden i mine øjne.
Men om det også er godt i jeres øjne vil jo være en subjektiv vurdering. Hvis du siger hvor I har været tidligere vil det være lidt nemmere at "relatere".
Personligt ville jeg nok finde stedet en anelse for lille til en hel uge - det gør jeg m. alle steder i norden (hvis ikke man kombinerer m. ex. langrend) Vi bruger det typisk selv til "hurtige" 3-dages ture i sæsonens yderperioder. (der er meget snesikkert).
På den gode side har hemsedal:
- uhyre effektivt skiløb
- super forhold for børn
- super park
- gode sneforhold
- alt virker bare... gennemtjekket og professionelt
på den knap så gode side:
- der kan være endog meget koldt i december, januar og ind i februar
- man kommer hurtigt til at køre meget de samme steder
- der kan være langt til nærmeste lift afhængigt af hvor man bor.
Men skriv lidt om hvor I har været før, hvordan jeres "gruppe" er sammensat og hvad I går efter... så er det lidt nemmere.
vh
thomas, http://alpeferie.dk/
Anne Mette 17/09 2007 15:28
Hejsa..
Jeg ville bare lige skrive, at jeg er helt enig med Thomas. Det kommer lidt an på hvor meget du har stået på ski og hvor du ellers har været.
Min første gang på ski var i Hemsedal med efterskolen, og jeg var helt vild med det, synes dog det var koldt, så man skal have godt med tøj på i forhold til Østrig.
Anne Mette*