Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jeppe 23/10 2007 14:54
1. Er der nogen der kan fortælle hvordan niveauet af udfordringer er på Hafjell, set i forhold til eksempelvis Trysil og Hemsedal? Min forestilling er at det nok er nogenlunde det samme, men hvad mener I, kære forum!
2. Jeg skal køre fra Göteborg til Hafjell. Er der nogen der kan fortælle hvor meget af vejen der er to-sporet motorvej? Og hvordan er vejen fra Oslo til Hafjell?? Jeg ved at vejene i Norge gør at det kan tage to timer at køre 100 km...kunne være rart at have med i sine kalkulationer:-)
3. Jeg skal bo i Hunderfossen hytter, det ligger et par minutter i skibus fra nærmeste lift -er der nogen der har nogle positive erfaringer med disse hytter? (eller negative erfaringer)...
Håber på mange gode svar -på forhånd tak:-)
Morten 23/10 2007 17:38
Sv: Hafjell
Hej Jeppe.
1. Hafjell er et super godt sted, bedre ind trysil da man ikke skal bruge så meget tid i lifterne. Hafjell ligger få km fra kvitfjell der er der de kørte OL,super løjper. og lillehammer er også tæt ved.
2. Vi plejer at sejle til oslo eller larvik og køre der fra og vejen er fin hele vejen fra oslo.
3. Kender ikke Hunderfossen. Vi plejer at bo på Solsiden apartment Super lækker lejligheder lige ved bakkerne.
Hilsen Morten
Thomas Murmann 23/10 2007 17:38
hej har ikke selv været i hafjell men kender nogen der har de synes at det var et fint sted men de manglede lidt udfordringer, jeg har dog været på skiferie med dem i hemsedal og der sagde de at det var deet klart bedste sted i norge.
men tror der er udfordringer nok men du kommer måske til at kede dig lidt på de sidste dage
mvh. thomas
Stene 23/10 2007 21:10
Vi har været i Hafjell masser af gange. Der er pister for alle. I og med der har været afholdt OL på stedet er der også stejle pister. Men der er også nemme pister. Et stort plus, at der sidste år kom kabinelift på stedet. Hver gang vi er der, plejer vi en dag at køre til Kvitfjell, hvor der er udfordringer så det basker, når der er sne helt ned i bunden. Liftkortet til Hafjell gælder også på Kvitfjell.
Det tager seks timer at køre fra Göteborg til Hafjell. I Sverige er der ikke motorvej det sidste stykke inden den norske grænse. I Norge er der vel motorvej en tredjedel af vejen op. Men pas på foto-afsløring af billister, der overskridet fartsgrænserne.
Vi har boet i Hundefossen, men foretrækker absolut at bo på samme siden af floden Lågen som Hafjell ligger. Hundefossen ligger på den anden side.