Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Kris Mikkelsen 28/09 2006 09:52
Ville gerne vide noget om Hafjell
Om hvordan stedet er med hensyn, til liftkøer, pister, og priser i området.
Håber der er nogen der vil give nogle svar!!
Mikkel 28/09 2006 14:41
Sv: Hafjell
Hej
Jeg var i Hafjell sidste år på en weekendtur. Det er et absolut ok sted.
Er man øvet eller bare lettere øvet (Læs; er man til mere end blå pister) kan man ikke få mere end en dag eller halvandet til gå på stedet uden at kede sig lidt.
Der er udemærkede liftforhold. De to stole der kører fra stationen er effektive og der ligger gode pister under. De øvrige pister kommer du ikke til at bruge meget, da lifterne er lagt forkert og pisterne er for kedelige...
"Byen" er nærmest ikke-eksisterende, da de fleste (læs; alle) bor i hytter. Der er en ok bar i bunden, hvor man kan få fornemmelse af afterski...
Jeg syntes godt om stedet, som en opvarmningstur inden jeg/vi skulle til alperne.
Mikkel
Kris 28/09 2006 15:32
Er det en god park der er, med gode hop osv.. ??
Karsten 29/09 2006 12:06
Hejsa!
Jeg synes at området i Hafjell er udemærket. Dets styrke i forhold til andre skandinaviske områder er den store højdeforskel. Dette betyder at man får nogle lange nedfarter, og da de vigtigste lifte er af den hurtige slags spilder man ikke megen tid i liften. Desuden er de igang med at bygge en gondol lift, som skulle være klar til den nye sæson. Vedr sværhedsgraden af skiløbet synes jeg det er ok blandet. Der ER mange mellem pister, som ikke er så svære, men der bestemt også udfordringer i den nedre del af terrænet. Disse pister som er temmelig stejle kan dog også være temmelig isede (bevidst), da mange klubber, landshold osv træner på Hafjell. Off-piste mulighederne er til gengæld ringe. Der er meget få åbne hang, og hvis der endelig er faldet nysne foregår det ned mellem lifterne, i skov osv. Alt i alt et fint område - dog nok ikke helt på højde med Hemsedal..
med venlig hilsen Karsten