Gode råd til pensionat/chalet i østrig eller italien 2009 uge 7

Sven 06/07 2008 22:14

Vi er 5 familier, der er vant til de store hytter i norge, og vi vil gerne finde noget ligende sydpå. Er der nogen, der kender et godt pensionat/chalet til 20+ personer i østrig eller italien?

mvh Sven

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Thomas Jensen 13/08 2008 15:46

Sv: Gode råd til pensionat/chalet i østrig eller italien 2009 uge 7

Hej,

Havde ikke bemærket at der var kommet mere i denne tråd... man kunne måske anbefale/håbe at skisport.dk vil sende en mail hver gang der kommer et indlæg i en "tråd" man selv er med i.

Når I har begyndere med bliver I i mine øjne nød til at tage udgangspunkt i deres situation. Gode skiløbere kan altid nemmere tilpasse sig end folk som prøver for første gang... det er derfor vigtigt at begynderne for en god oplevelse... i al fald hvis I ønsker de også skal med næste år :)

Jeg vil anbefale jer at kigge på http://www.skisport.dk/forum/34283/. Begyndere på ski er lidt at sammenligne m. børn .)

Vores egen lejlighed ligger som nævnt ikke i noget super begynderterræn. Af gode "begyndersteder" i Østrig vil jeg nævne wagrain/flachau, serfaus, obertauern eller steder i Zillertal og i Italien må det blive Livigno. Om experterne kan blive tilfredsstillet disse steder vil jeg mene, omend det jo ikke er Val Thorens eller lign.

Nogen deciderede chaletter kender jeg ikke desværre.

vh
thomas - http://alpeferie.dk/

Sven 14/08 2008 07:03

Hej

1000 tak for dit input Thomas. Jeg tror vi kigger nærmere på Gerlos og de andre i Zillertal.

Mvh Sven

Thomas Jensen 08/07 2008 13:05

Hej,

Er der ikke andre kriterier end uge 7, 20+ og østrig/italien ? .)

Hvordan er gruppen fordelt mlm. børn og voksne og hvordan er niveauet rent skimæssigt?... fra begynder til expert ?

Vi har selv en lejlighed i et "kompleks" hvor der fortsat er ledige lejligheder på samme etage således man fint kunne skaffe senge til alle.

Men at kalde stedet perfekt til ex. begyndere vil være en tilsnigelse :)

Deciderede chaletter (som kendt fra frankrig) har jeg ikke lige nogen førstehåndsviden om desværre. Men hvis du fortæller lidt mere om krav og ønsker kan det jo være man kan skyde sig lidt ind på noget.

Vh
Thomas - http://alpeferie.dk/

Sven 08/07 2008 14:05

Jo, der er da andre kriterier, men jeg var ikke sikker på, hvor mange, der læser forumindlæg, på denne årstid...;-)

Vi er 6 familier (12 voksne og 13 børn fra 7 år og op), niveauet skimæssigt er sådan, at vi befinder os bedst på rød og sort, men der er 2 familier med, som er rent nybegyndere - så der må gerne være 150-200 km pister, hvor der er noget for alle.

Vi leder efter noget, hvor vi kan bo sammen (eller i nærheden af hinanden, så vi har muligheden for at stikke hovederne sammen om aftenen). Vi vil også gerne spise sammen, så det må også gerne være med kvart- eller halv-pension (ikke noget krav).

Mvh /Sven

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen