Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Aske 01/01 2011 19:06
Vi er en familie på 5 der skal til Mayrhofen i uge 7, vi køre fra falster. Vi har tidligere været i østrig men kun i uge 3 og 5. Derfor er jeg lidt nervøs for hvordan det er at køre igennem tyskland i uge 7 er der nogen der har nogle gode råd evt til afrejse tidspunkt, risiko for kø og om man skal vælge over gedser eller rødby
Christian Rasmussen 03/01 2011 18:25
Sv: Gode råd til køretur til Mayrhofen i uge 7
Hej
Omkring München er det ALTID et problem mellem 07:00 og 20:00. (Også på hverdage)
Det gælder for A8, A9 ,A96 , A995 og A952.
Det bedste er at komme på motorvej omkring München før kl. 07:00 så plejer man at kunne undgå, den meste kø.
Varianten over Passau lyder interessant eller gennem Arlberg tunnelen (Hvis man skal til Arlberg)
Man kan evt. tage en overnatning i München for her er nok at se på (http://www.muenchen.de)
Mange ski hilsner
Christian
http://www.hvorpaaski.dk
Jool 04/01 2011 08:52
hej
uanset om man skal til østrig eller italien, på ski eller sommerferie. så vil kø altid være et problem,selv om man vælger "alternative" veje, vi er simpelhen blevet flere som vil afsted, og oftere, læg dertil at efter murens fald er der kommet et nyt købedygtig publikum, så problemet vil også være der næste år og årene fremover, en af måderne at løse problemet på er nytænkning, den normale skiftedag er lørdag, hvis man indførte en dag mere evt. onsdag så ville man sprede trafikken over flere dage, og vi som forbrugere vil blive sparet for den evendelige bekymring omkring vejvalg og kø, og miljøet vil blive sparet for en masse CO2, som følge af tomgangskørsel og dermed dårlig benzin forbrænding, så det er dem som udbyder skirejser, hoteller og værelser der må nytænke, eller så må vi som forbrugere presse dem til at indføre en ekstra skiftedag
hilsen jool
Kalen 01/01 2011 19:43
Kør over gedser. Eneste minus er myldre trafikken omkring münchen. Typisk morgen og eftermiddag. Vi plejer at køre fra næstved fredag morgen 07.00 så overnatter vi i syd bayeren (koster 450kr for 4 pers incl morgenmad). Der fra har vi ca 1½ til 2 timer til destinationen.
Carsten Niemann 01/01 2011 20:35
Uge 7 er grim, der er ofte op til 20-40 km kø på A9 og A99 nord og rundt om Munchen, hvis du tager Gedser - Berlin ender du midt i det.
Jeg har vel kørt turen måske 15 gange i uge 7, og de sidste mange år har jeg kørt over Hamburg, ned af A7, men istedet for at dreje fra ved A3 mod Munchen kører jeg videre af A7 og tager A8 mod Munchen længere syd på, god vej meget mindre trafik. Når jeg når Munchen kører jeg syd om og fanger A8 den anden vej rundt. På hjemturen skal man køre tidligt lørdag eller sent, og igen tage A8 til A7, jeg har på den måde sparet mange timer i kø.
Aske 01/01 2011 22:14
Jeg har plottet din rutebeskrivelse ind i Google maps, jeg skal bare være helt med, er det meningen at man skal rundt om Munchen?
Tak for rådene
Carsten Niemann 01/01 2011 23:11
ja A8 mod Munchen, A99 syd på mod A96, A96 mod centrum, kør derefter mod A8 sydpå. Men ikke nord på rundt om Munchen. Der er en lille smule bykørsel på en stor omfartsvej A995, lidt indviklet, men det er derfor det er hurtigere, GPS vil hjælpe dig når først du er på A96, At der så kan være kø videre efter Munchen er en anden historie, som der også er muligheder for at undgå, men det er så tricky, men jeg bruger ST2367 syd på. Jeg hader køer, og jeg har engang sparet næsten 10 timer i forhold til en som kørte den slagne vej.
Jool 02/01 2011 10:34
hej
At køre over munchen på vej til det område som hedder salzburg land og hvor wagrain er en del af ender som oftes i kø problemer uanset hvilken vej mand vælger rundt om munchen. Så derfor skal man tænke alternativt, og vælge en vej hvor trafikken glider, og kommer man fra sjælland med færge, så skal man køre over berlin, køre ind i østrig ved den grænseovergang der hedder passau og derefter retning salzburg, max 50 km længere men hurtigere og meget billigere, da kørsel med konstant fart giver bedre benzin økonomi end kørsel i kø. før mit forslag afvises, så prøv at se på et kort ??? der er en sidegevinst du kommer til at køre på noget af det bedste motorvej i tyskland
hilsen jool