Første skitur

Stefan Hansen 26/12 2015 02:47

Okey jeg har bestemt mig for at jeg skal lære at stå på ski. Hvor skal jeg tage til? Der skal selvfølgelig være skiskole men gerne med privat/1on1 undervisning og så gerne udlejning af ski og støvler, da det som sagt er første gang.

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Brian Christensen 04/01 2016 15:15

Sv: Første skitur

Hej Shansen
jeg er medlem af Slagelse skiklub, og de har gratis undervisning på alle deres ture, det syntes jeg har været godt, da jeg begyndte at stå på ski i en sen alder.
Generelt syntes jeg at terrænet er mere " venligt" nordpå.
Jeg var i Obertauern i Østrig sidste år, og det er et rigtig godt begyndersted, hvor der også er masser af Østrigsk gemûtligkeit. Livigno i Italien er også godt, hvis man har haft en uges tid på ski først.

Frederik Nielsen 26/12 2015 14:18

Kære kommende nybegynder.
Jeg har gode erfaringer med Sälen i Sverige og Zell Am See i Østrig.

Sälen er rigtigt godt til børne-begyndere, da der ikke er de store sprog problemer. Nedfarterne er ikke så lange, farten er lav.
Men jeg antager at du nok ikke er i den aldersgruppe :) -derfor er Zell Am See er rigtigt godt bud. Her har jeg af 2 omgange sendt min datter på solo kursus (en hel dag), og det rykkede hende virkeligt hurtigt frem! Hun lærte balance og styre/bremse i Sverige, men de 2 ture til Østrig har virkeligt haft et positivt fremskridt. hun var henholdsvis 9 & 10 år.

Sololæren var dansk og jeg mener at, han var fra Oure Efterskole Sportslinjen :)
Det vigtigste er nok mest at, du ikke kende din instruktør i forvejen.
Jeg selv er 39 år og har selv undervist ungdomsskole-elever i Østrig way back... men da år senere jeg skulle undervise en kammerats kone, var det ikke det samme. Man skal ikke blande vendskab og undervisning. (dog er vi stadig gode venner)

Jeg bookede min dattes solo lære, på nettet hjemmefra, mener at der er 4-5 forskellige skiskoler i Zell Am See, og flere af dem har danske instruktører.

Held & Lykke med din første tur!
Frederik

Rasmus Alenkær-jørgensen 27/12 2015 22:55

Hej Shansen.

Kan du ikke skirve lidt mere om dine forventninger. Hvad er du til? Skal der være øl eller glühwein til afterski? Betyder de stedlige Cuisine noget? Er det en hytte i Norge, hvor man skal skyde isbjørnene om morgenen for at komme ud og hente mælk eller? Det vil gøre det lidt nemmere at pege dig i den rigtige retning.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen