Første gang på ski.

Wu-tang 21/02 2010 14:19

Hej forum.

Jeg er en dreng på 20 år, som går og overvejer at tage på min første skiferie, sammen med 2 andre. Vi havde tænkt os at det skulle være i påsken (fra den 27/3-3/4), og at turen skulle gå til Norge.

Hvilke steder i Norge er gode for begyndere?

Og hvordan kommer man bedst og billigts afsted?

Jeg kunne se på norwegian air, at man kan flyve tur/retur til oslo for cirka 1000kr/pers. Men så er man jo i oslo....Hvor langt har man så til de gode ski steder? Og går der busser til disse steder?

Ingen af os har ski/støvler, så dette skal også lejes.

På forhånd tak:)

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Henrik Kibæk 03/03 2010 16:59

Sv: Første gang på ski.

hej Wu-Tang!

Trysil er et rigtig godt område både for begyndere og for de som har stået lidt mere!

Hvis I vælger at tage til Trysil i påsken vil i helt sikkert ikke fortryde det! spichelt ikke hvis i er nogle drenge der godt kan lig lidt fest!
for påsken i trysil er nemlig ensbetydene med fest for nordmændene!

Hvis i ikke har fundet ud af noget endnu! har jeg sammen med 4 andre drenge på 21-22 år lejet en 12 per. lejlighed i trysil! det vil sige at vi har 7 tomme senge fordelt på 2 værelser som vi ikke bruger!

mvh. Henrik

ps. husk hjelm! ;)

Bent 24/02 2010 20:25

Generelt er Norge jo fint til begyndere. Det er ikke så stejlt de fleste steder, og de grønne pister finder du ikke andre steder end i Norden.
Det er dog også der alle de andre begyndere er, så det kan være en spændende oplevelse (husk hjelm og gerne rygskjold).

Jeg er netop kommet hjem fra Trysil, og kunne her se, at der kører bus fra Gardemoen lufthavn ved Oslo. Så det er da en mulighed. Området er stort og varieret -

Bent

Finn Ellegaard 25/02 2010 12:49

Hej Wu-Tang,

Hvis du vælger at flyve til Gardarmoen ligge vej åben til bl.a Trysil. Jeg har være i Hemsedal 2 gange. Det er et FANTASTISK sted. Nok Norges bedste - og vel kun overgået af Åre i Sverige her i Scandinavien. Meeeen når det så er sagt - så får men som begynder slet ikke udbytte af den højere pris i Hemsedal og længere rejsetid fra Gardamoen... Så jeg vill nok vælge Trysil hvis det skal være Norge.
Hafjell og Kvitfjell er ikke specielt begyndervenlige, men ellers ganske gode steder.
Min erfaring er dog at Sverige er lidt billigere. Og stederne i Sälen området er ganske gode - og især begyndervenlige.
Bor du på Sjælland er det udermere muligt at køre i bil til Sälen på 8-9 timer. Kig på www.skistar.com, www.klappen.se,

På http://snorapporten.se/ finder du alle svenske skisportsteder...

Rigtig god tur

Jesper G. K. Jensen 22/02 2010 09:11

Hej Mr. Wu-Tang...
Fornuftig beslutning med at tage på skiferie - det vil du ikke fortryde.

Nu ved jeg ikke hvilket niveau dine 2 buddies ligger på, men i Hemsedal er der skiløb både til nybegynderen og de mere erfarne.

Der går busser fra Oslo til Hemsedal (søg på google). Turen tager 3,5 time i bil så der skal nok lægges lidt til i bus afhængig af antal stop undervejs etc.

Hemsedal har et rigtig stort og velfungerende børneområde og hvis du tager den store stolelift til toppen kan du køre med en grøn (nem) piste hele vejen ned til bunden igen efter 1-2 dage på skiskole.
Du kan se meget mere + bestille alt relevant på skistar.com/hemsedal

Hafjell er også et godt område som ligger lidt nærmere Oslo, men det er en del år siden jeg var der sidst, så ved ikke om de har udvidet deres begynderområde siden da, men det er også et meget "all-round" område, hvor du kan komme ned til bunden igen, som nybegynder, uden at brække arme og ben.

Norefjell ligger kun 1,5 time fra Oslo, men jeg mener personligt ikke det er et godt område for nybegyndere, da nedkørslen er for svær, men kan klart anbefales senere.

Har du flere spørgsmål, så skyd endelig løs....

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen