Gert 27/11 2010 06:52

Hej
Vi skal til Flachau i uge 5.
Da det er vores første Kør-selv, ski-ferie til Østrig, har jeg lige et par spørgsmål.

Vi kommer fra syd-vestsjælland, så det hurtigste ville jo nok være at tage færgen Gedser-Rostock. Men jeg syntes at det er alt dyrt, så planen er at vi køre over Storebælts-broen.
Ifølge google-map, skal vi køre af E45 til Munchen hvor den skifter til E52, som vi følger til grænsen til Østrig, hvor den skifter til E55, som vi følger til afkørslen ved Flachau.
Er den rute helt fjollet?

Da der kun er en i bilen, der kan køre. Regner vi med, at tage en overnatning ved Hannover.

Er der noget særligt man skal have styr på til turen af praktiske ting? Vignetten er der styr på.

p.s.: I må meget gerne skrive jeres mening, om Flachau.

Håber at der er et par stykker, der vil svare på mine spørgsmål.

Kommentarer:
Der er i alt 7 svar i denne forumtråd.

Tim 30/11 2010 14:02

Sv: Flachau

Hej Gert !

Jeg bor ca. 10 min fra Flachau. Det tager ca. de 12 timer at køre, når der kun er en til at køre skal i sørge for der bliver taget nok pauser.
Fredag er en rigtig god ide hvis du kan finde et sted at overnatte til lørdag, der er ikke mange der giver værelser ud for en nat.
Hvis du køre om natten skal du være obs på at lørdagen er væk, man er for træt til noget som helst.

Du er velkommen til at skrive til mig hvis du ellers har nogle spørgsmål, eller hvis skal bruge et værelse for en nat

Tim
Wagrain

Finn 30/11 2010 15:59

Hej Gert !

Alt andet end Gedser-Rostock vil være en fejl !!!!!

Jeg køre ture 4 gange hver vinter !!!

Og så lige det der tøsepjat med ham Tim, vi "voksne " køre på ski dagen efter køreturen, ---- nå ja måske kun lige i "hullet", - hej Tim vi er der på torsdag !!!!!

Mvh
Finn

Tim 30/11 2010 16:09

Ja, Finn ved hvad han snakker om...... for det meste :-)

Finn.. smid lige en mail til jeg kan ikke finde din mail adresse

Tim

Martin Lauridsen 01/12 2010 08:09

Hej, blot lige et lille indspark ang. turen sydpå. Vi tager turen jævnligt ned gennem jylland ad E45/A7, dog oftest sommer/efterår. Men jeg vil anbefale,(hvis du kører den vej) du drejer fra over på A9 efter Hamborg. Hvis du har fundet ruten på Google maps, kommer den som regel som alternativ rute. Den er få km. længere, men langt behageligere at køre på. Vejen er ret ny, 3 sporet, og med den halve trafik i forhold til A7. Muligt det er anderledes om vinteren, men tvivler. Selvom ruten A7 ser ud til at være hurtigere på GM tager den jo ikke højde for kø ved Hanover osv. Er i øvrigt fuldstændig enig i at du skal forbi Munchen før 06.00, ellers kan din lørdag være helt væk.
Skihilsen Martin

Peter Norborg 27/11 2010 07:38

Hej Gert

Ruten er ikke helt fjollet, når du kommer fra Jylland.

Mit bedste tip er, at tage fri fredag og kører meget tidlig fredag nat og nå forbi München fredag middag / eftermiddag, og så kan du tage en overnatning der. Evt kører helt frem til Flachau. Det kan sagtens nås.

Lørdag morgen er en katastrofe på motorvejen mellem Nurnberg og Østrig.

Ekstra gevinst er en ekstra dag på ski, og det er jo ikke allerværst.

Hilsen

Peter

Jool 27/11 2010 10:43

hej gert

som peter skriver så drejer det sig om at undgå den kraftige trafik som du kan forvente der er i sydtyskland, det er rigtigt at fra cirka nürnberg til grænsen til østrig der står det hele næsten stille fra kl ca 7 morgen og frem til middag, dels er lørdag skiftedag og så står tyskerne også på ski i week´- enderne så der er tryk på, så kan man gøre som peter skriver tage afsted tidlig fredag morgen og kør igennem med nogle gode pauser undervejs og så overnatte i østrig, din ide med at overnatte i hannover syntes jeg er dårlig, det vil tage ca 7 timer over fyn til hannover, og derfra ca ca 7-8 timer til flachau, ner hvis du kommer i kø.
Prøv at tænke lidt alternativ og måske køre en anden rute hvor du kan spare tid og penge, i dette tilfælde mest tid pengene går lige op, her er mit forslag

færgen til tyskland kør over berlin efter berlin retning münchenn når du kommer til motervejen til münchenn kører du mod passau, det er grænsen til østrig og derfra tager du motervejen i østrig til flachau, det eneste sted du kan møde kø er når du kører rundt om berlin hvis du kommer der i tidsrummet kl 15-18 ellers ingen problemer, prøv at tag et kort så vil du ryste på haoved og tænke at han er skør, men prøv så at kikke på kilometer antalet så stopper din rysten

hilsen jool

Jørgen Jensen 27/11 2010 11:01

Hej Gert,

Vi har været i Flachau gennem de seneste tre år (i uge 9 med masser af gæster) og har kørt derned fredag aften og hele natten igennem. Vi kører ikke vanvittigt hurtigt og bruger som regel 12 timer, med det antal pauser det nu kræver. Der er motorvej hele vejen og fra afkørslen ved Flachau og ind til byen, er der ca. 5 min. Helt fantastisk! Er du forbi München omkring kl. 6 om morgenen er der ingen problemer. Jeg foretrækker at køre om natten, men det er jo meget forskelligt hvad folk kan li'. Vi bor på Vestsjælland og tager altid broen så vi ikke er afhængige af færgetider osv.

Vi har været meget tilfredse med området og kører gerne rundt i både Flachauwinkel og Zauchensee hvor der er knap så pakket med mennesker.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen