Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Gert 22/08 2010 12:04
Hej
Min Kæreste & jeg, overvejer at tage en tur til Flachau.
Jeg selv er rimelig rutineret, & køre fint på det meste.
Men min Kæreste er lidt usikker endnu, & vil gerne holde sig til de blå pister.
Så mit spørgsmål går på, om der er meget blåt i området dernede, & om der er kabinelifter der køre fra Bund til top, så man kan tage liften ned til bunden, hvis man ikke har lyst til at køre ned?
Jeg håber på at der er nogle, der vil være behjælpelig med svar på vores spørgsmål.
Mvh:
Gert
Asbjørn Nissen 23/08 2010 07:52
Sv: Flachau
Hej Gert
Der er masser af gode bløde brede piste i Flachau. De er ikke allesammen blå, men ofte røde. Nu det jo nemt for mig at sige hun ikke skal hænge sig så meget i farven. Men farven er ikke så vigtigt Nogle gange er røde piste i virkeligheden blå og andre gange er blå piste i virkeligheden røde.
Hun er efter dit udsagn usikker og efter min faglige vurdering er det vigtigst at pisten er bred. Om den så er rød eller blå er ikke så vigtigt. Du behøver jo ikke fortælle hende, at den hun står ned af er rød og ikke blå(ups det sagde jeg ikke håber ikke min kæreste læser dette)
Jeg vil dog anbefale at du ikke kører i bund med hende i Flachau, når hun er usikker. I bunden er de røde piste lidt stejle og ned til centrum af Flachau af WM pisten kan der ofte være lidt is.
For at besvare dit andet spørgsmål. Nej der er ikke en kabinelift som går til toppen. MEN!! Der er en kabinelift som går næsten op til toppen og derfra kan hun køre ned.