Fest i Wagrain?

Mathias Finster 10/10 2012 11:20

Kære alle.

Vi er en gruppe venner på 22-23 år, der vil på skiferie til vinter.
Mit spørgsmål går på, om Wagrain har barer, diskoteker og andre steder, hvor man kan hygge sig om aftenen/natten, eller om man skal til Saalbach/Bad Gastein for at finde sådan noget?
Vi har hørt, at der findes et diskotek, der hedder Point, men er interesserede i at vide, om der generelt er et festligt byliv i de senere aftentimer?

Mvh Mathias

Kommentarer:
Der er i alt 5 svar i denne forumtråd.

Asbjørn Nissen 10/10 2012 14:22

Sv: Fest i Wagrain?

Der findes ikke en eneste bar i Wagrain. Man har fra byens side besluttet, at hele byen udelukkende skal bestå af missionshoteller. Udover de indlysende religiøse grunde til, at forbyde alkohol er der selvfølgelig også grunden, at man i by styret er blevet enige om, at turister helst vil holde ferie på destinationer, hvor der ikke serveres alkohol.

Peter 10/10 2012 16:36

Jeg er ikke helt ening med Asbjørns svar.

Jeg er på Skiferie 4 uger årligt og en af ugerne er en drengetur til Wagrain. Har alt i alt været i Wagrain 8 gange i forskellige uger.

Det rigtigt at Wagrain ikke er Østrigs største fest by. Der findes dog 3 bar og 1 diskotek. Natteliv og fest findes bedre steder i Østrig men det muligt og have sig en god gang fest i Wagrain.

Wagrain er fyldt med danskere!!! blot til info

Asbjørn Nissen 10/10 2012 17:08

Undskyld Mathias jeg kunne ikke dy mig der er et fint afterski liv og natteliv i wagrain. Det er ikke så vildt som i saalbach, men der er rig mulighed for i kan få festet igennem. Ko stalden nedenfor flying Mozart kan varmt anbefales lige efter en lang ski dag. Ellers kan det anbefales at stå på ski ned af wm pisten til flachau. Her ligger hofstadl områdets bedste afterski bar. Det koster en taxa tur hjem men det er turen værd. Hav en god tur undre

Asbjørn Nissen 10/10 2012 17:08

Undskyld Mathias jeg kunne ikke dy mig der er et fint afterski liv og natteliv i wagrain. Det er ikke så vildt som i saalbach, men der er rig mulighed for i kan få festet igennem. Ko stalden nedenfor flying Mozart kan varmt anbefales lige efter en lang ski dag. Ellers kan det anbefales at stå på ski ned af wm pisten til flachau. Her ligger hofstadl områdets bedste afterski bar. Det koster en taxa tur hjem men det er turen værd. Hav en god tur undre

Philip Karnøe 10/10 2012 17:21

For helved Asbjørn, nu er det godt nok et par år siden jeg var på sæson dernede, men troede lige du havde spist søm;-)
Helt rigtigt, at det ikke er det samme afterski, som man finder i BG, Ischgl eller St.Anton, men der er skam stadig nogle super steder.

Point som du selv nævner Mathias er det største sted, og der skal nok være masser af fest. Plads til lige under 700mennesker, karaoke hvor man kan vinde ski og så en masse go stemning.
Derudover er der byens diskotek, Tenne, hvor der 1-2 gange om ugen er gogo-girls.

Kuhstall er nok det bedste afterskiing dernede, men der er også kühbergalm, som også er et godt sted. Ellers er der en masse små hyggelige træhytter med jägertee, glüwein og tyrolermusik.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen