Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Schweiz
Tyskland
Weekendski
Jannick Mortensen 14/01 2014 11:11
På vej med Ischgl, vil jeg køre over Fernpass.
I et andet opslag her på siden, står der at Fernpass er lykket om lørdagen,
hvilket gør mig lidt bekymret.
Jeg har lidt svært ved at tro at de lukker passet, men er der nogen der ved noget mere om dette? Eller har adressen på en tysk/østrigs hjemmeside?
mvh
Jannick Mortensen
Peter 21/01 2014 11:37
Sv: Fernpass lørdag d. 8 kl. 1800
Da jeg selv skal til Sölden i uge 8 er jeg også interesseret i trafikken over Fernpass.
Derfor sendte jeg en mail til Öamtc hvor jeg spurgte om trafikken ledes over Fernpass i hold og om der eventuelt var en tidsplan henholdsvis sydpå og nordpå.
Nedenfor har jeg indsat svaret fra Öamtc, hvor det fremgår, at det tilsyndeladende er noget som vurderes løbende.
thank you for your email.
On many main roads and connections to the ski areas in Tyrol, as well as on the Fern pass Road (B179) are particularly the streets often congested on weekends. Whether your dates a "convoy control" will be necessary is not estimate so far.
We wish you a good trip.
Yours sincerely,
IHR INFORMATIONSSERVICE-TEAM
Poul 22/01 2014 17:15
Hej vi har flere gange været over fernpass . Det tager tit lang tid at komme over hvis det passer med de dage hvor der er mange der rejser.
Vi er begyndt at kører ned af motorvej 7 til memmingen og fra motorvej 96. Så er der motorvej helt til dalen ind til ischgl
God ferie.
Hilsen Poul
Søren 22/01 2014 21:53
Hej
Kørte igennem Fernpass lørdag morgen omkring klokken 06.30
Ingen problemer overhovedet :-)
Jool 14/01 2014 11:42
hej jannick
Der står ingen steder at fernpass er lukket om lørdagen, der står at trafikken ledes over fernpass i hold (store hold) fra hvilken tidspunkt det starter lørdag ved jeg ikke heller ikke hvornår det slutter, har selv prøvet at Google efter informationer omkring dette men har ikke fundet noget brugbart
Charlotte 14/01 2014 16:59
Hej,
Jeg var nede over Fernpass lørdagen efter jul. Vi havde overnattet i Würtsburg og kørte derfra kl 10.00 om lørdagen men ramte først Ischgl kl. 18.00 om aften.
Trafikken kørte meget langsomt det meste af vejen og til tider var den helt stillestående - vi endte i en kø på ca. 100 km.
Så I skal nok tage en del tålmodighed med i bagagen, og ellers håbe det ikke er lige så slemt når detikke er en højsæson weekend
Hilsen Charlotte
Mik Kristoffersen 14/01 2014 18:33
Hej Med jer
Er også selv så småt på vej Ishcgl.
Er der ikke nogle alternativer, så man kunne undgå dette Fernpass?
Mvh
Mik K
Sune Jensen 14/01 2014 21:25
Hej Mik-k
Tja man kan jo køre over München. Denne rute er dog 100 km. længere og i følge google.maps tager den også cirka 1 time mere at køre. Dette er dog intet i forhold til de lange køer og forsinkelser man har hørt om.
Det skal dog siges, at de historier jeg har hørt stammer fra nytårs/jule ugerne hvor alperne jo er totalt overendte! Så det kan nemt være, at der ikke længere er problemer :)
-Sune
Lars Christensen 14/01 2014 21:52
hej alle. Jeg har kørt til ischgl mange gange. Vi kører over fernpass hvis vi kommer lørdag morgen før 6.00, ellers kører vi mod arlberg tunnel. Den er en lille time længere, men det kan nemt betale sig, da der er motorvej det meste af vejen og man skal betale lidt for at køre gennem tunnel. Vi kører også den vej i uge 9 hilsen lars
Skitossen 10/02 2014 12:52
Hej skivenner,
Vi var i Kappl/Ischgl i uge 6, og valgte at køre igennem Arlberg-tunnellen, da vi regnede med at ramme Fernpass på "dårlige" tidspunkt.
Jeg skulle dog høre på det fra mine medkører, da turen tog lidt længere tid end beregnet via Fernpass.
Jeg påstod dog at vi havde sparet tid, hvis vi skulle have siddet i kø på Fernpass.
Er der nogen ved om der VAR kø og ventetid på Fernpass lørdag morgen den 1.feb ved 9-10-tiden ?
Håber lidt på jeg drille dem (jeg fik vidst også givet kvaje-bajere, som så kan indkræves igen :-)
På forhånd tak for jeres svar
Jool 10/02 2014 13:02
Hej
kørte over fernpass retning Danmark kl 18 lørdag den 1 feb ikke meget trafik heller ikke af A7 retning nord
hilsen jool
Kim Dahm 11/02 2014 23:03
Jeg vil komme med et godt råd angående fernpass. hvis det er muligt kan i køre hjemmefra tidligt fredag, så i kommer over fernpass før midnat. Så kan i tage en overnatning i Imst på en lille kro, herfra er der så kun 45 min kørsel Sølden og ca 1,5 t til ichgl. Det har vi gjort et par gange, og er så friske og klar til ski allerede kl 10 lørdag. Ved godt at man skal have tidligere fri fredag, men jeg synes det var en dejlig måde at komme frem på. Mvh Kim