Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Kasper 08/09 2009 14:05
Hej,
Jeg står og skal afsted til fernie i en hel sæson sammen med nogle af mine venner, og jeg ville bare lige høre om der var nogen der har været der før?
Mvh.
kasper.
Christian Vincens 08/09 2009 16:18
Sv: Fernie
Hej Kasper,
Jeg var der 16 dage sidste aar. Jeg fik dog kun staaet i 4 dage grundet en skade, men min bedre halvdel var vildt begejstret.
Der er bloed toer (champagne) powder saa husk dine brede ski! Byen er en gammel mine by hvor der nu bor omkring 5000 saa forvent ikke vild festen naar pisterne lukker. Dog goer byens stoerrelse at man i loebet af en dage eller to er paa fornavn med de fleste.
De er et par ulemper ved Fernie. for det foerste ligger Fernie 4 timers koersel fra Calgary og for det andet ligger selve skiomraadet ca. 4 km uden for selve byen. Det er dog ikke noget stort problem da der koerer skibusser.
Afslutningsvis, skal du holde taet oeje med lavine bulletinerne. Fernie faar store snefald og det kombineret med stejlhed og vejrforhold goer at omraadet er temmelig udsat for laviner. Mens vi var der gik der en lavine som begravede 7, saa pas paa dig selv. Det er mere raat end det du finder i Europa, men der skiloeb du faar er ogsaa meget bedre! Samtidige er de lokale folk meget behagelige og hjaelpsomme.
Jeg vil anbefale dig eventuelt at tage kontakt til http://www.nonstopski.com/ da de sender mange til Fernie. De kan helt sikkert hjaelpe dig hvis du har speorgsmaal derovre. de havde ogsaa nogle skibumser ansat i deres lodge sidste aar hvis du er interesseret i den slags.
God tur og se frem til nogle cool ture i dyb powder!
/Christian
Kasper 08/09 2009 16:47
Hej,
Ja jeg er jo blevet nødt til at købe nye ski osv. 11cm under foden, det bliver lidt underligt at køre med dem.
Vi har fundet et sted relativt tæt på lifterne, men vi regner dog med at købe et gammelt lig af en bil så vi kan lave nogle road trips.
tak for hjælpen.
Mvh.
Kasper
Christian Vincens 08/09 2009 17:26
Hej igen,
Der er 4-5 butikker beliggende paa "main street" og her kan jeg saa absolut anbefale "The Guides Gut". Nancy som er ejer, er gerne klar til at gaive en fornuftig pris, samt du kan koere demo paa de fleste modeller. Der er en lille sjov butik som er kombiberet mexikansk restaurant og board shop. Her kan du faa nogle super cool ting ogsaa til skiloebere.
De lokale svaerger meget til Dynastar og Völki, hvor isaer Dynastar havde nogle cool modeller som jeg ikke har set i Europa.
Anyway, keep us posted!
/Christian