Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Angelika Lange 15/09 2010 11:03
Vi er to familer- 4 voksne og 4 små børn i alderen 3-5 år som planlægger at skulle en uge til Østrig på familievenlig skiferie.
Vi søger evt. noget privat vi kan leje, og det skal være tæt på lift og gerne også by, men lift og skiområde er vigtigst.
Vi er lidt i tvivl om det skal være kør-selv-ferie eller om vi skal tage toget. Råd omkring dette modtages gerne.
Pris er lidt svært da det er første gang vi skal så mange afsted, men vi vil selvfølgelig gerne have noget billigt.....
Niels Leth-sørensen 18/09 2010 09:09
Sv: Familieferie i Østrig februar eller marts 2011
Den vil jeg gerne hjælpe med :-)
Wagrain er et godt strart område for nye dansker der vil ned i sneen. Der er mange danske instruktører og mange dansker i området både som gæster og ansatte på hotel, resturant og butikker. Så i komme ikke til at førle jer helt alene i verden. Med børn i den størelse vil jeg bo så tæt på liften/skiområdet som muligt, det koster lidt mere men modsat er det rart når i skal hejm med trætte børn, eller i skal skifte.
Der er også andre områder som slår sig op på børn/familier, specielt gennem rejsearrangører: Lofer, Maria Alm, Westendorf, Lungau området eller Gerlitzen.com. Det der er vigtig er at det er på jeres børns præmisser, det er en invistering i den og jeres fremtid sammen på ski.
Så skiskole med danskeinstruktører. Gå afstand til området og gerne mange danker (Derfor skal ikke vælge Gerlitzen første gang)
Rejseformen, jeg har prøvet tog en enkelt gang, det var super og meget afslappende for alle. Tog hænger godt sammen med rådet om at bo tæt på området og liften. Ellers benytter jeg bilen, det giver er god frihed, men giver også en lang tur gennem tyskland.
Rigtig god tur til Østrig.
Ski Hils
Niels Leth
http://www.lethstravel.dk
Irene 01/12 2010 15:05
Vi tager til Maria Alm i uge 9 med en datter på næsten 4 år.
Asbjørn Nissen 15/09 2010 13:30
I bør tage til Wagrain det er et familie venligt område medmulighed for danske skilærere til børnene. Wagrain by er en behagelig og rimelig hyggelig by hvor der er et stort badeland som helt sikkert er et hit i børnenes øjne om aftenen.