Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Anders 28/12 2009 21:57
Hejsa,
jeg og min kæreste ønsker at tage til Champoluc i uge 8 med fly.
Jeg regner med, at det er billigere selv at arrangere rejsen og tænkte, at I måske havde et godt bud på et god/t lejlighed/hotel i byen?
Kravene er ikke store, men rent, i byen samt godt til prisen er kodeord.
Kunne være lækkert at høre, hvor I selv har boet og erfaringer med disse. På forhånd tak :)
Rasmus Nielsen 28/12 2009 22:33
Sv: Champoluc
Hej Anders
God ide at tage til Champoluc, fantastiske pister, endnu bedre off-piste og ikke så overrendt som andre destinationer :-)
Vi var tre venner som boede i en hyggelig lejlighed ejet af en flink gammel italiener ved navn Nicola. Der var tre lejligheder i huset som lå en 10 minutters gang fra liften. Stedet var pænt og rent, med nyt badeværelse, men spartansk indrettet - som dog blot gjorde stedet hyggeligere. Vi betalte så vidt jeg husker blot 150 euro per person, et fund til prisen. Jeg kan videresende hans mail hvis det er. Ellers gå ind på www.regione.vda.it og søg på lejligheder i ayas/champoluc der finder du alle de lokale udlejere som nok snakker dårligt engelsk men har de klart bedste hytter til prisen.
Hvis i selv flyver til Malpensa, Milano er det mest tricky ved en "gør-det-selv-tur" at finde kørelejlighed fra lufthavnen til Champoluc
Tre muligheder: 1) lej en bil for en uge 2) kontakt rejseselskaberne som tilbyder fly-rejser til champoluc og book en plads i deres bus 3) sats på at sidstnævntes guider er til at snakke med i lufthavnen. Vi havde succes med mulighed 3
Håber at I får en god tur
Mvh Rasmus