Canazei julen 2013

Lars Kristian Jensen 13/06 2013 20:40

Hej alle brugere af skisport.dk

Vi overvejer at tage til Canazei i julen 2013, hvor vi ALDRIG har været før. Derfor har jeg lidt spørgsmål i forbindelse med indhentning af tilbud.

Vi er begyndt at få lidt tilbud ind fra hoteller dernede. Og de ligger ved noget der hedder Val Di Fassa, og de ligger tæt på nogle lifte der hedder hhv. Col Rodella cable car, lift "Ciampac" og Catinaccio cableway.

Mine spørgsmål går på, om det er okay steder at bo i forhold til skiområdet?

Andre råd modtages meget gerne fra området.

På forhånd tak
Lars Kristian Jensen

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Jeanette 18/06 2013 12:54

Sv: Canazei julen 2013

Hej Lars!
Vi holdt nytår 12/13 i Canazei og boede tæt på Pecol liften lige i Canazei by, hvor du hurtigt er oppe i Sellaronda området.

Jeg har lige nærstuderet pistekortet og val Di Fassa ligger lidt for sig selv og er i ikke erfarne skiløbere vil i bruge lang tid på at komme ind på ski til sellarondaen, men Val Di Fassa er også godt i sig selv og der er mange pistekilometer der ude. Men kan i bo i gåafstand til Col Rodella så er i næsten oppe i selaområdet med den.

Du kan se pistekortet i rimelig god kvalitet på Slopetrotters hjemmeside hvor du fint zoomer ind og det stiller skarpt og val di fassa er område 5 i nederste venstre hjørne.

Vi bookede hos Trierski og kan klart anbefales og var i uge 1 ikke dyrere end at booke direkte der nede.

I vores familie er vi voksne og børn der er både øvede og eksperter, og skal vi til Canazei igen vil vi bo byen Corvara eller Canazei.

Det kommer også an på om der skal være afterski og gang i den eller i ønsker det roligt. Der er gang i Canazei og mere stille både i Val Di Fassa og Corvara.

Men området er giga stort, du drømmer ikke om hvor stort det er. Vi blev meget overraskede, men heldigvis possitivt. Der er så fedt der nede.

Håber du kan bruge mit svar.

Mvh Jeanette

Hyst 19/06 2013 19:38

Hej Lars

Navnet på selve dalen er Val Di Fassa.

Byerne(hvis man kan kalde dem det) Vigo di Fassa, Pozza di Fassa - begge ligger lidt af vejen med bl.a. "Catinaccia cableway".
Campitello med Col Rodella er helt ok, men Canazei med Pecol er godt som også Jeanette skriver, det er også meget godt at place sig i Alba ved liften Ciampac, men så med skibus til Canazei.

http://www.dolomitisuperski.com/valfassa/8437/8437-EN.pdf

PS.: Jeg ville være noget forsigtig med det tidlige tidspunkt i dolomitterne.

Hyst

Hyst 19/06 2013 20:08

Sorry dårlig link, prøv her og gå til PDF:

http://www.dolomitisuperski.com/valfassa/en-US/skimap-val-di-fassa-1851EN.html

Hyst

Lars Kristian Jensen 19/06 2013 20:30

Hej Jeanette og Hyst,

tak for jeres fine indlæg og jeg beklager min egen manglende research for så vidt angår Val di Fassa :-)

Nu står den mellem Moena og Campitello, kan dog ikke se om Moena er sammenhængende (hvis IKKE så bliver det Campitello)

Det er familien der skal af sted, så det bliver ren hygge mere end afterski.

Hyst, jeg bliver altid bekymret når nogle skriver at det er farligt at tage derned så tidligt på sæsonen? alle de snestatistikker jeg har læst viser, der er godt med sne?

Hilsen
Lars

Jeanette 19/06 2013 20:51

Du skal ikke være bekymret for snemængden i Canazei. Det ligger så højt og de har snekanoner til meget af området.
Mvh Jeanette

Hyst 19/06 2013 21:42

Moena er ikke rigtig sammenhængede med Sella/Canazei området.

Med hensyn til sne tidligt må du forhøre dig. Men det kan være forskelligt fra år til år.

Hyst

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen