Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Michael Sandersen 01/12 2011 12:35
Vi er 2 familier, som skal til Canazei i uge 8. Jeg vil hører, om der er nogen, som ved, om der er et fitnesscenter i Canazei samt evt. hvor? (vi har en enkelt, som ikke står på ski).
Vi skal bo tæt ved liften, som trækker os op til Belvedere-området. Er der nogen, som har kendskab til dette område, samt pisten der løber end til byen?
Michael Larsen 02/12 2011 11:46
Sv: Canazei
mener der er fittnes på Hotel Dolomiti i Canazei.
Belvedereområdet ligger ovenfor Canazei by og er det område, hvor der i uge 7-8 kommer flest mennesker - når I står deroppe så prøv at sigte mod radiomasten ovenfor Campitello og kør i området derovre - der er superpister.
Husk at prøve kræfter med Sellaronda - turen rundt om Sella Massivet - start tidligt - det kan være en lang tur. Turen kan sidst på sæsonen være svær (opkørte pister med kæmpe våde snebunker) på sidste stykke af Sellaen. Skovpisten ned i centrum af Canazei by kan også sidst på sæsonen være en udfordring, smal, våd og opkørt. Men Pecolgondolen kører ned igen. Lifterne kører 9-1730 og ofte er der allerede åbent for opkørsel fra Canazei by 0830.
god tur
Michael
Martin4700 05/12 2011 22:12
Min anbefaling er at komme væk fra sellamasivet. Selvfølgelig skal sellarondaen prøves - forfra og bagfra ;0) men der kan virkelig være trængsel Tag fx en tur med bussen til Alba og kør stort set alene på de fedeste pister! Specielt den sorte ned mod byen er rigtig god. men også den aller bagerste piste der går helt i bund er super, men hold god fart på da den ender i et langt glidestykke ned mod liften.
Hvis man er i bil er der rigtig mange muligheder. Fx. Passo San Pellogrino som er virkelig godt og næsten ingen mennesker. Prøv det!
Martin Kirkeby 06/12 2011 12:14
Hej,
har været i dolomiterne de sidste 3 sæsoner, og kan virkelig anbefale området.. Én ting I SKAL prøve, er en tur til gletcheren Marmolada, samt at komme ud i området omkring Sct. Christina og Corvara!
Rigtig god tur'
Michael 07/12 2011 13:02
Hej alle
Tak for alle de gode råd. Nu glæder vi os endnu mere:-)
Håber vi findet et fitness-center dernede.
Ulla Jensen 01/12 2011 12:44
Hej.
Der er en skovpiste, der går ned i byen fra Belvedereområdet.
Der er svømmehal og jeg mener der er fitness der eller på et hotel lige ved siden af.
Jeg har været i Canazei mange gange - det er kanon område- kan sende pistekort til jer, hvis jeg får adresse
hilsen Ulla
Michael 01/12 2011 14:03
Hej Ulla
Det ville være dejligt. Kan du ikke skrive til min mail, så sender jeg adressen.
ms@adm.aau.dk
Anne V 01/12 2011 22:27
Hej Michael
Jeg var i Canazei sidste år og mener der var et wellness-hotel lige ved Belvedere-liften og jan varmt anbefale det, så I kan godt glæde jer.
Mvh
Anne V