Laila Løvdal 19/08 2009 20:53

Hej.
Vi er en familie på 4, bestående af far, mor, frederikke 10, Nicolai 8, som har overvejet at skituren uge 5 2010, skal gå til Canazei. Vi vil gerne køre i egen bil og bo enten på pension eller hotel, - for at forkæle os selv... Er der nogen af jer som kan anbefale et godt sted, som også børnene kunne have glæde af og til rimelige penge ?
På forhånd tak for tilbage meldinger :-)

Kommentarer:
Der er i alt 4 svar i denne forumtråd.

Asbjørn Høj 25/08 2009 10:54

Sv: canazei

Hej.
Jeg er tit i det område i uge 5, og har ofte boet på Hotel Stellamontis www.stellamontis.it i Campitello, der ligger to km. udnfor Canazai.
Liften her, Col Rodella, er en 120 pers. kabinelift. Hviss man er der fra morgenstunden er det ikke så slemt med kø.
I øvrigt er jeg meget enif med Søren. Området ved Corovara og ColFosco, som heder Alta Badia, er et fantastisk omrde. Dog en del dyrer, især Corovara, end Campitello.
Rigtig god ferie. Dolomitterne er fantastiske.

Mvh.

Asbjørn

Kasper 20/08 2009 17:50

Vi både for nogle år siden på dette hotel: http://www.hotelconturina.com/index_e.asp

Det ligger i nabobyen, Alba, ca. 1 km fra Canazei, men hvis i har bil med, og ikke skal i byen om aftenen, er det jo ikke noget problem. Desuden er der et busholdested lige uden for hotellet.
Vi havde halv-pension og maden var rigtig lækker.
Vi syntes i hvert fald vi fik rigtig meget for pengene, men det ved at en 3-4 siden, så ved selvfølgelig ikke hvad priserne er nu.

Pelle Jørgensen 20/08 2009 20:31

Hej familie på 4 :) Jeg vil varmt anbefale (af økonomiske årsager) at i leder efter steder at bo andre steder end lige canazei. SKisportsområdet er rundt om et stort bjerg/massiv, så man kan komme fra det ene sted til det andet, og det område lige ved Canazei er ikke engang det bedste. Men dette er bare en hurtig ide, håber i får en fed ferie.

Søren Vestergaard 21/08 2009 14:35

hej.

Det var kun de første par gange, jeg besøgte Dolomitterne, at jeg boede i Canezei. Som en anden skriver er det langt fra det bedste skiområde (Belvedere). En anden stor ulempe er, at alle fra Canezei skal op med Pecol liften om morgenen og det giver altså noget kø, selv om det er godt organiseret. Har I været på langfart, er der også køer ved lifterne på hjemvejen - uanset om I kommer øst eller vest fra - fordi der er rigtig mange, der skal tilbage til Belvedere/Canezei.

Find derimod et hotel i Corvare eller Colfosco. Der er generelt ikke så mange mennesker som i Ca. og det ligger mere centralt i området.

God ferie

Søren

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen