Mathias 31/05 2010 21:56

hey!
er der nogen der kan hjælpe med en sæson i det pudder fyldte whistler/blackcomb.

Kommentarer:
Der er i alt 6 svar i denne forumtråd.

Mr Helpful 31/05 2010 22:23

Sv: Canada

Start here - http://www.skisport.dk/forum/51523/

Morten 31/05 2010 23:30

Snak med Alpservice. Tjek deres hjemmeside, de har masser af kontakter og erfaring. Tjek også Whistlerbums.dk

Du skriver ikke umiddelbart hvad du mangler hjælp til, så ved ikke helt hvad jeg skal sige? :) Var selv i Canada i vinters og kan kun sige "se at komme afsted, det er det hele værd" Dog synes jeg du bør overveje andre områder også. Fernie er fedt, har et super bumsemiljø og godt terræn. Boede selv i Banff og må sige at skiløbet er rigtig fedt med Delirium Dive i Sunshine som et af højdepunkterne, vi havde dog ikke den bedste snesæson. Derudover er nattelivet i særklasse :)
Skulle jeg selv afsted igen vil jeg overveje Revelstoke kraftigt, de skulle have den vildeste offpiste.
Whistler skulle også være rigtig fedt, men synes der er mange spændende alternativer.

mvh
Morten

Hans-henrik 01/06 2010 13:08

Hej Morten

Jeg står selv og planlægger en tur til Banff og resten af The Candian Rockies sammen med en kammerat. Vi skal være der en hel sæson. Ved du noget om jobmulighederne? Hvor tidligt skal man være i Banff hvis man skal finde et arbejde?

Mvh
Hans-Henrik

Morten 08/06 2010 11:39

Hej Hans-Henrik

Vi kom først i starten af januar og havde ikke arbejde. Umiddelbart var der heller ikke en frygtelig masse opslag osv. på det tidspunkt. De fleste vi mødte som havde arbejde i skioområderne, ved lifter osv. havde vel nærmest været der siden oktober, men tror sagtens man kan komme senere hvis man bare kontakter dem hjemmefra. Størstedelen af liftpassere er i hvert fald skibumser fra udlandet.
Nu ved jeg ikke hvilket job i præcis kunne tænke jer, men jeg har muligvis et par kontakter til det resort vi boede på, Hidden Ridge Resort, hvor det så nok vil være enten rengøring eller måske reception. Det er i hvert fald et lækkert sted hvor i får stillet lejlighed til rådighed og der er udendørs hotpools og hele svineriet. Lad mig høre hvis det har nogen interesse :)

mvh
Morten

Hans-henrik 08/06 2010 12:33

Hej Morten

Mange tak for dit svar. Vi ar bestemt os for at ankomme til Banff omkring 1. November, så vi har mulighed for nogle okay jobs. Vi har allerede fundet et selskab, der hedder gap year Canada, som virker ret fornuftigt, men vi har ikke lagt os fast på noget og jeg må indrømme at det lyder ret interessant med det resort du snakker om.
Vi ville super gerne høre mere om det (Beliggenhed, værelser og arbejde), hvis du vil fortælle. Hvis du har nogle kontakter derovre, som vi kan skrive til angående job må du også meget gerne skrive det til mig.

Mvh
Hans-Henrik

Morten 08/06 2010 13:00

Det var et super fedt sted, det ligger lidt oppe af et bjerg meget kort uden for byen. Når du bor der har du gratis buskort, de kører hver halve time og en taxa koster en 40-50 kr. hvis man skal hjem om natten, så det er ikke sådan at man bor isoleret på nogen måde. Vi snakkede med nogen af dem der arbejdede der og så hvor de boede og det er jo så i en mindre kælderlejlighed, men med bordfodbold og 32" fladskærm, så temmelig gode forhold i forhold til andet vi så.
Tjek stedet her: http://www.bestofbanff.com/hidden-ridge-resort/

det jeg lige havde i tankerne med job, var at snakke med dem vi kendte på Hidden Ridge hvis det har interesse. De er der ikke mere, men det er da nok en fordel at kende nogen som kender nogen jo. Stort set alle der arbejdede der var fra udlandet, så der burde være muligheder hvis i skriver til dem i god tid.
Hvis i gerne bare vil ha oplysninger om at bo på stedet, så sig til, man får, efter min mening, rigtig meget for pengene og det er slet ikke så dyrt som det ser ud hvis man skal bo der i en lang periode.

Du kan skrive til mig på meldgaard2210@hotmail.com

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen