Christian 18/01 2007 21:19

Er der nogle der har lidt erfaringer, med ski i Canada. Priser? gode steder? osv.

V.H Christian

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Morten 19/01 2007 10:56

Sv: Canada

Har været i Whistler og Fernie. Det er 2 meget forskellige steder. Whistler er kæmpestort og ligner meget de europæisle skisportsteder. Der er dog venlig og superprofessionel betjening og alt kører som det skal. Whistler er hamrende dyrt, men det er det stort set alle steder i Canada. Der er mulighed for offpiste, men sneen er ikke meget anderledes end i europa, da området ligger tæt på kysten og byen Vancouver.

Fernie er ikke et særlig stort område, men udmærker sig ved rigtig gode muligheder for offpiste, samt en helt fantastisk og anderledes sne idet Fernie ligger i midten af Canada nær Calgary. Dette er dog også ensbetydende med at temperaturerne kan blive ekstreme. Oplevede 46 graders kulde mens jeg var der og det kan godt blive koldere. Det er ikke helt så dyrt i Fernie, som i Whistler, men generelt er liftkort osv. dyrt.

Claus E 19/01 2007 19:26

Sv: Canada

Har boet i Banff.

Banff er et godt udgangspunkt for skiløb i skibig3 (Norquay, Lake Louise og Sunshine). Norquay ligger ca 10 min. kørsel fra Banff, her er er ikke så mange pister, men gode muligheder for stejlt skiløb. Der er normalt også god plads på pisterne, da området ikke er så stort. Sunshine ligger ca. 20 min. kørsel fra Banff. Området byder på alle former for skiløb og især på Goats Eye Mountain, kan man prøve sig selv af på de mange double diamond pister. Lake Louise ligger ca. 35 min kørsel fra Banff. Området et det størte af de tre. Her er skiløb for enhver smag (skovskiløb, stejlt, parade pister og park med MEGA hop. Fra Banff kører der gratis skibus til alle tre områder. Det er dog ikke så dyrt at leje en bil, så har man også frihed til at se sig lidt omkring i Banff nationalpark.

Priserne er lidt lavere (ca 20 %) end i frankrig (mener jeg).
Til gengæld går man ikke sulten i seng, portionerne kan mætte de fleste :-)
I Banff er der et varieret udvalg af restauranter (b.l.a Italiensk, Asiatisk og Mexikansk) !!!!Pas på den Mexikanske, maden er rigtig stærk
Er man til okserøv, er man kommet til det rigtige land.

Envidere brygger de noget udemærket øl, hvis dette skulle friste

Jeg kan varmt anbefale et besøg i Banff, en hyggelig by med alt hvad man har brug for

/Claus E

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen