Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Thomas Røn Jensen 16/06 2012 00:42
Hej gutter og gutinder
Sidste sæson var jeg i Østrig, og i år synes jeg gamet skal steppes lidt op. Jeg har altid haft en vild lyst til at tage til Canada, så hvorfor ikke?! :b
Jeg har nogle svenske venner som tager til Revelstoke BC. Men da jeg blev ret bidt på park kørsel og ikke udelukkende pow-boarding, så er Revelstoke nok ikke det optimale (så vidt jeg ved har de ingen park, wtf...)
Så jeg går og pønser på et andet sted i Canada, måske Whistler. Jeg vil helst ikke købe igennem firmaer som Alpservice osv, da de vist lige tager liiiidt ekstra har jeg hørt. Intet negativt, de skal jo også tjene penge :)
Er der nogen herinde som skal til Canada på sæson 2012/2013 eller har i nogle gode råd ? :)
Mvh Thomas
Kasper Poulsen 16/06 2012 09:14
Sv: Canada 2012/2013
Hej Thomas.
Du kan gå ind på facebook og søge på gruppen Whistler skibums 12/13
Vi er allerede en del derinde, og ved vi er et par stykker der overvejer og har valgt alpservice.
Vi er endda et par stykker der er ved at finde afrejse tidspunkt og fly :)
/ Kasper P
Gapyearcanada 18/06 2012 23:01
Sv: Canada 2012/2013
Hey Guys,
Jeg bor og arbejder i Canada i denne dejlige ski branche.. Og jo alle der tager til Whistler er super glade for at de tog til Whistler.. Men jeg synes, at i skal overveje nogle af de mindre kendte steder, som ikke er fyldt med danskere.. Og hvor der helt sikkert er lige så god sne og park!
Jeg bor selv i Banff, hvad jeg synes er verdens fedeste by! Og vi har helt sikkert langt bedre sne ind ude på vestkysten..
Men hvis jeg skulle sige noget, så ville jeg synes i skulle kigge på Banff, der har 3 resorts, Lake Louise, Sunshine Village og Norquay.
Et andet sted som er utrolig fedt er sunpeaks, det er der alle canadier tager til, også selvom Whistler ligger tættere på.. og selv her fra Banff tager de dertil.
Jeg er selv helt vildt med Big White, hvis man ikke lige skal være i Banff. Det er mest fordi de har det hele, en mega fedt og stor park, men også bare så stort et areal, at hvis det er tåget et sted, så er det muligt bare at køre et andet sted hen.. og så har de også nogle vildt fede offpist powder steder..
Jeg arbejder selv for et "alpservice" firma, prøv at tjek det ud, www.gapyearcanada.com, derfra kan jeg også hjælpe jer, hvis i har andre spørgsmål.. :)
Og hvis du har været i Europa i en sæson, vil du helt sikkert kunne lide Canada, men hold jer fra vestkystens bjerge, hvis i vil have rigtig canadisk POWDER! vest kysten minder for meget om europa.. hvilket vel er både godt og skidt. Men okay. Skriv endeligt hvis jeg kan hjælpe.
Cheers! Rikke