Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jacob 08/09 2015 20:40
Hej, har tænkt at at tage på skiferie til Branæs i Sverige, i uge 10, med min datter på 4 år. Mit spørgsmål er så. Er det et godt begyndersted, hun har aldrig stået på ski før. Og er uge 10 for sent, i forhold til vejret. Kom bare bare med andre gode råd.
Ole 09/09 2015 08:06
Sv: Branæs
vi begyndte i Branæs da børnene (6 + 9) skulle lære at stå på ski, til det, vil jeg sige at Branæs er et perfekt område, det seneste vi har været der er uge 7, men jeg kan ikke forstille mig at Uge 10 skulle være et problem.
Andreas 09/09 2015 10:08
Hej Jacob,
Branäs er et rigtig børnevenligt område, og idealt til begyndere, men bliver hurtigt for småt, hvis man er en øvet skiløber og skal være der i en uge. Sneen burde ikke blive et problem, men man ved aldrig med Sverige, og Branäs ligger lidt lavt. Undersøg om der er snegaranti, det er der helt sikkert :-)
Andreas 09/09 2015 10:08
Hej Jacob,
Branäs er et rigtig børnevenligt område, og idealt til begyndere, men bliver hurtigt for småt, hvis man er en øvet skiløber og skal være der i en uge. Sneen burde ikke blive et problem, men man ved aldrig med Sverige, og Branäs ligger lidt lavt. Undersøg om der er snegaranti, det er der helt sikkert :-)
Carsten 09/09 2015 16:43
Hej Andreas,
Vi var der uge 7 i 2015 med vores datter på 3 og hendes storebrødre på 7 og 10. Området blev ikke for småt til dem og vores datter havde en super uge på skiskole og på ski i børneområdet (mod dalen). Vi var rigtigt glade for de børnevenlige forhold, som betyd at man ikke skal kæmpe om bakkerne med teenage-målgruppen. Da vi var der, var der ca. 80 cm. sne. Jeg har ikke hørt om, at der skulle være udfordringer med sne i februar/marts. Skyggeforhold på nord/øst siden gør at den del af Branäs er ganske sne-sikker.
Mvh, Carsten