Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Lars 14/02 2012 22:51
Efter en masse dejlige år i Norge og Sverige, så skal turen gå sydpå til Østrig.
Jeg har søgt på nogen lokale hjemmesider, men mit tyske er elendigt, og jeg kender intet til boformen dernede. Er der nogen der kender en god destination og et godt sted at bo. Vi er 8 voksne, en pige på 13 og en knægt på 17 som skal afsted. Der er 6 af de voksne som aldrig har stået på ski før.
Jeg kender intet til de forskellige områder og håber på at kunne drage lidt på jeres erfaringer. Jeg er åben for forslag til hjemmesider..hytter..hoteller osv. Det kunne også være at der var nogen der havde noget til leje.
Med venlig hilsen Lars
Johnc 15/02 2012 10:07
Sv: Billig ferie for 10 i Østrig 2013...Jeg er lost, da det er min første tur syd på.
Hej Lars.
Troede du skulle til Kläppen :)
Østrig har rigtig mange muligheder for Jer alle. Har besøgt mange steder i Østrig gennem årene. Men med 6 som aldrig har stået på ski tidligere vil jeg klart anbefale Westendof. Et rigtigt godt sted for nybegyndere og også for rutinerede. Der er et rigtig godt og langt øveområde med 4 pers. stolelift. Der er mulighed for dansk instruktør. (fordel når ikke I taler tysk)
Du kan via skisport dk vælge destination Westendorf. Klik på link til deres turistinformation. Her har du mulighed for at vælge sprog til engelsk eller tilmed dansk og kan alle info om området. Send en forespørgsel på engelsk og be dem hjælpe med overnatning osv. Der er mulighed for lejligheder, men ofte er det hoteller eller pensioner man bor på i østrig. Selv bor jeg altid på pension.
Samme metode til andre destinationer.Der er masser af gode steder. Lofer, Annaberg, Maria Alm, Wagrein, Saalbach og Sölden kan jeg også anbefale.
Go fornøjelse.
johnc
Tina 16/02 2012 08:49
Sv: Billig ferie for 10 i Østrig 2013...Jeg er lost, da det er min første tur syd på.
Hej lars
Jeg vil sige at vi har været 3 år i træk i zell am see, at dømme efter jeres behov passer området nok rigtigt godt, vi har boet i schuttdorf, bruck og zell am see/centrum og jeg vil klart anbefale det sidste, da i har alt inden for gåafstand.
De har i området en begynder bakke, der bliver kaldt danskerbakken (den er flad). området er meget snesikkert og med glestcher der har store brede blå/røde pister. et tip vi boede sidste gang hos www.skiogsol.dk
MVH
Tina
Borch 16/02 2012 22:15
Jeg tænkte at jeg heller måtte spille på flere heste, hvis der ikke kom svar på denne tråd, men nu er der jo allerede kommet to svar...super dejligt, dem vil jeg straks tjekke det ud.
Mvh. Lars
Johnc 16/02 2012 22:56
Hej Lars.
Tina har en pointe i Zell am Zee også. Mest fordi I kan komme op på Kitzsteinhorn. Fantastisk i godt vejr. Har haft mange gode oplevelser der. Dog har jeg ikke boet i Zell am Zee, derimod i Saalbach (ca ½ time derfra i bil).
Ved at der i Saalbach, som jeg besøger hvert år, også er mulighed for dansk instruktør til jeres begyndere. Jeg er ikke på nogen pay liste i Westendorf, men advokerer lidt for den, da jeg har ikke set bedre område for begyndere i Østrig. Overgangen fra øveområde til de nemme blå pister er ikke helt så stor som den sagtens kan være andre steder. Blå pister kan sagten indeholde stejle passager. De er bare ikke så lange, men ofte nok til at nybegyndere ikke er helt trygge ved det. Westendorf har km lange blå løjper uden stejle passager. Derfor er det hurtigere for nybegyndere at komme ud i det "rigtige" skiløb. For de rutinerede er der masser af muligheder i Wilde Kaiser området. Westendorf havde bl.a en piste med op til 80 % hældning sidst jeg var der(2009).
Mvh
johnc
Peter 07/03 2012 12:56
I skal selvfølgelig til Zell am See og bo i Skislottet! Find det via google - det vil I ikke fortryde : )