Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Lasse 23/11 2007 18:53
Hey!
Vi skal med Bil til canazei, over jylland - er der nogen der har nogle gode rod, steder man skal undgå etc. ?
På forhånd tak!
VH
Lasse
Jimmy S 24/11 2007 14:04
Sv: Bil til Canazei
ja man skal undgå canazei for alt i verden..! det er uden tvivl det fladeste og dårligste sammen hængende skisport sted jeg nogensinde har oplevet. liftene er bare klasket op på må og få, og det hele virker bare så tilfældigt og upraktisk anlagt. alt for megen køren i lift til forhold til stå på ski. næsten alle deres pister flader konstant ud. selv deres (få) sorte pister virker håbløs røde, nærmest blå hvis man skal samligne med østrisk el fransk standart. Selv afterski skal man lede utroligt længe efter i canazei. vi blev ihvertfald allesammen noget så skuffet. uden tvivl det dårligste sted vi har været og vi har sku efterhånden været en del steder. nøj hvor skulle de skamme sig de skide højrøvede italienere. Så gør jer selv den store tjenste at tage et andet sted hen. jeg lover jer i vil ikke fortryde!!!! ps når Italienere påstår de har fx 100 cm sne har de i virkeligheden kun ca 60 cm.
Lasse 24/11 2007 15:51
...tak for din mening - vi har nu tænkt os stadig at tag til canazei, synes jeg har har hørt meget godt fra så mange andre! Selvom det lyder til at I har haft en rigtig lorte ferie...?
Men - er der nogen der har nogen erfaring med transporten til canazei i bil???
ps. det med snedybden... kommer forhåbentligt ikke bag på dig, det gør man hvis alle steder...! Man kan hvis blive "snydt" alle steder, hvis man vil?
Michelle 24/11 2007 16:52
Hej Lasse...
Vi har kørt til canazei en enkelt gang i bil og det gik rimelig smertefrit. Så længe man har en gps med og er opmærksom på hvilke tidspunkter af døgnet man kører (her tænker jeg specielt på Tyskland) går det fint. Det er en okay tur, men køresygepiller er at anbefale i bjergene :)
Nu er jeg kun 20 år, så da vi kørte derned for 3 år siden havde jeg ikke kørekort endnu, så jeg ved ikke rigtig hvilke steder man skal undgå. De sidste 2 år har vi kørt til Valmorel i Frankrig i vores egen bil og det er også gået rigtig fint :)
Bare få bilen tjekket godt igennem først og så går det derud af :)
Lige til det omkring Canazei....Vi har været der 6 gange og godt nok er nogle af tingene ikke helt så godt anlagt som man kunne ønske men vi synes nu det har været vældig fint :)
Klaus Østergaard 24/11 2007 18:10
Jeg ved ikke lige om det er en bestemt rute du efterlyser, for det kan dit rejsebureau sikkert hjælpe dig med. Generelt kan jeg sige, at undgå at komme til område for sent på eftermiddagen hvor det er mørkt og alle vader rundt i gaderne. Da vi var i Canazie valgte vi at køre derfra klokken 03.30. Dermed fik vi sovet en del inden køreturen og man undgår den værste trafik.
Jp 24/11 2007 18:12
Hej Lasse.
Har kørt turen mange gange, uden de store problemer. Bare undgå Hamburg fredag eftermiddag og først på aftenen, så er der ellers normalt ingen problemer.
Når i kommer til Italien, kan i spare ca. 70 km ved, at køre op over Val Gardena, men vær sikker på at passet er åben, hvis i kører den vej:-)
Med hensyn til skiområdet, er det jo helt hen i skuret, hvad der i tidligere indlæg, er beskrevet. Vedkommende, skulle da vidst have valgt et andet selskab, med nogle guider der kendte området, at rejse med. Jeg har stået på ski i en menneskealder, over hele Europa og Canazei, er og bliver et af de bedste steder jeg har været, så tag i roligt til Canazei, tror bestemt ikke i vil fortryde det valg.
Vi ses måske i Canazei, hvem ved:-)
Med venlig hilsen
JP