Berchtesgaden

Annette Mikkelsen 08/11 2010 18:18

Vi har planer om at køre til Berchtesgarden i uge 7, men jeg kunne godt tænke og høre lidt om sne statistikken i den uge og om der er snegaranti/snekanoner??
Har hørt fra en kollega (en tysker), at det ofte ser skidt ud med sne i uge 7.

Har desuden hørt, at der skibus der kører fra område til område, men synes jeg kan læse herinde, at der ikke findes en sådan.

Er stedet anbefalelsesværdigt.??

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Michael 09/11 2010 08:05

Sv: Berchtesgaden

Vi var 4 familier med børn i 2008 uge 8 - da boede vi på gasthof ved skiområdet Jenner. Der er det bedte skiområde, ellers er det delt op i mindre områder hvor man skal køre selv - fra område til område. Sne var der masser af, der kom 50 cm mens vi var der. Berchtesgarden er et billig sted hvor man flere steder kan få med All inklusiv - liftkort og fuld forplejning. Det fungere rigtig fint. VH - Michael

Simon 09/11 2010 23:22

Vi var der nede for 3 år siden og der kørte landbusen op til toppen af Jenner men hvis ville over til de andre bakker måtte vi med taxi men kunne nok også skift bus nede i Berchtesgarden.
Vil mene at Berchtesgarden er godt nok hvis man ikke har stået på ski før men jeg vil ikke tage en uge mere der ned da det er for småt og for spredt.

Martin 10/11 2010 21:48

Vi var dernede i uge 3 i år, hvor der var sne, men ikke i de store mængder. Det eneste positive jeg vil sige om området er prisen, det var en meget billig ferie. Vi boede på et hotel med pool, som i og for sig var ok, hvor vi havde all inclusive.
Selve skiområdet består at flere små områder, hvortil vi tog bilen, og er ikke klar over om der også kørte busser. Alt efter hvor I har tidligere har løbet på ski, så vil jeg sige, at området kun er til nybegyndere. Jeg kunne ikke finde på at tage derned igen.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen