Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Morten Bak Jensen 29/09 2010 14:36
Hej alle.
Nu har jeg flere år overvejet om min familie og jeg skulle forsøge os med Berchtesgaden. Har dog alle år valgt anderledes - men priserne er jo helt latterligt billige, sammenlignet med andre steder.
Sidste år rejste vi med en anden familie og vil gerne rejse med dem igen i år. Men de kan kun i uge 7 pga skolen.... Jeg har aldrig rejst i uge 7 pga af de meget opskruede priser.
Hvordan er Berchtesgaden ? Vi er en gruppe på 8 personer 4 børn og 4 voksne. Fra helt begyndere til meget erfaren. Jeg er den erfarne og har forlængst måtte sande at familieturen er et kompromis mht til skiløb pga af min hustrus niveau på ski. Hun bliver desværre nok aldrig i stand til at komme ned ad andet end blå - men heldigvis er jeg stadig et "legebarn" og kan som regel finde på sjov, selv på de nemme pister enten på Board eller ski, sammen med ungerne. Og på den måde får vi så alle en hyggelig ferie sammen.
Hvordan er det med sneen i Berchtesgaden ? Jeg synes jo det er meget tæt på
DK.
Jeg håber nogle kan rådgive lidt...
Mvh
Morten
Nadja Christensen 30/09 2010 09:28
Sv: Berchtesgaden
Sneen fejler bestemt ikke noget. Vi var der sidste sæson i uge 3 og havde fin sne, men det ligger jo også kun ca. 100 km. fra f.eks. Zell am Zee.
Men altså¨.....vi kommer ikke tilbage dertil. Selv vores søn på 4 år syntes at det var for ensformigt. Han blev træt af at skulle med T-lifter hele tiden og at pisterne var så korte.
Det at man skal køre mellem områderne er sådan set ok, men størrelsen på hvert enkelt område er et problem hvis du bare er lidt øvet. Ydermere oplevede vi pister/lifter der var lukkede pga. personalemangel. Det holder jo ikke når der ikke er mere at gøre med. De lever af sommerturister og det er tydeligt.
Vi boede på hotel Seimler og det var rigtig godt til prisen.
Men altså, det er langt at køre for så lidt efter vores mening. Men smukt er der :)
I år vælger vi dog dog igen Avoriaz ;)
Storm 02/10 2010 21:24
Sv: Berchtesgaden
Der er en utrolig flot natur i Berchtesgaden; og du kommer til at sætte pris på de flotte omgivelser - og gode øl - for skiløbet står slet ikke mål med naturen. Området hænger ikke sammen så du skal køre fra det ene lille område til det andet, og pisterne er letkørte og korte med dårlig mulighed for off-piste eller bare leg på ski i skoven.
Snyd endelig ikke jer selv for en tur i Salzbergwerk Berchtesgaden, det husker børnene stadig efter de har glemt skiløbet ;-)