Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Kim 19/02 2007 10:09
Jeg kan desværre konstatere udfra alverdens sider på nettet at Berchtesgaden ikke ser ud til at have meget at byde på i år - og nok heller ikke kommer til det...:-(
Men er her nogen der netop er hjemvendt eller kender steder i nærheden hvor der er bare nogenlunde acceptable pister? Hvad med Mt. Jenner? Jeg hører folk valfarter til st. johann istedet for B.Gaden og dette til TRODS for at snesituationen her heller ikke for god ud!
- tager til B.gaden den 3 marts.... ....
Puha! - snegaranti på den næste skirejse - 100% !
Stine Ries 19/02 2007 11:48
Sv: Berchtesgaden
Jeg kan love, at jeg også bestiller snegaranti næste gang. Turen (var afsted med mand og vores 3-årige søn i uge 5) var ganske enkelt elendig. Vi endte med at leje en bil (var fløjet derned) og kørte til Obertauern, hvor der var masser af sne efter anbefaling af de lokale fra skiskolen. Der var ganske vist en smule sne på toppen af Jenner og Rossfeld, men ingen mulighed for vores 3-årige debutant, idet skiskolen i Oberau, hvor vi boede, ikke var åben. Hvis du har været dernede før, ved du selvfølgelig, at området ligger meget spredt, og at en bil er uundværlig, men det vidste vi ikke, og kom til at bo, så man skulle tro, det var en vandreferie, vi var på. Vi tog det hele med et smil på læben, men det var da helt ærlig en kende træls, at en ellers rimelig billig tur endte med at koste ca. 5.000,- mere end budgetteret.
I øvrigt kan jeg anbefale alle, der tager til Østrig/Tyskland og mangler sne at køre til Obertauern. Der er vist ikke så mange pakkerejser derned fra DK, men søg på området og I vil finde websitet for stedet.
Gl2100 19/02 2007 11:54
Sv: Berchtesgaden
Som tidligere skrevet her på sitet, var vi i Berchtesgaden i uge 6 - uden sne, men med snegaranti. Vi blev kørt til St. Johan im Pongau og havde den bedste skiferie nogensinde. Fint med sne og sol hver dag. Så hvad der først så rigtig skidt ud med grønne alper, blev en fantastisk ferie. Det tager ca. 45 min med bussen og der er ca. 65 km.
Vi vælger også bureau efter snegaranti næste gang. God tur.