BEDSTE OMRÅDE PÅSKEN 2012

Sebastian 05/12 2011 16:09

Nu har jeg læst på indlæg til og med indlæg 300, og der har kun været et ang skiferie i påsken.

Vi er 3 øvede der gerne vil af sted på ski i påsken 2012, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres kvalificerede bud på hvilke områder der er de bedste så sent på sæsonen?
Var i Tignes sidste påske, stedet var ok, men jeg var ked af flaskehalsen op til gletsjeren, hvor det eneste område med god sne befandt sig.

Kom med jeres erfaringer!

God vinter :-)

Kommentarer:
Der er i alt 9 svar i denne forumtråd.

Martin Schøber 11/12 2011 21:55

Sv: BEDSTE OMRÅDE PÅSKEN 2012

Tignes bliver fyldt med danskere til påsken, HH Freeride DM, Pukkelpist DM og FSA Open vil alle sammen sørge for at der er masser af god stemning i Tignes og masser af andre danske skiløbere.

Så hvis der også skal være plads til andet end skiløb, så er Tignes en god mulighed. Du kan som andre har nævnt også få rigtigt gode pakkedeals derned.

Martin

Sebastian 11/12 2011 22:40

Tak for de seriøse indlæg!

Det er super at få jeres input og erfaringer med påsken. Jeg vil tage det med i mine overvejelse, og så må jeg jo revurdere min holdning til Tignes endnu en gang ;-)

/Sebastian

Connie 05/12 2011 17:52

Hej Sebastian

Normalt er skiområdet i Tignes stadig godt selv sidst på sæsonen, men da vejret var meget varmt og sneen på de nederste pister smeltede, blev det jo meget overfyldt på de højtliggende pister, da alle koncentrerede sig på de samme pister.
Vi bor hernede og skiede selv La Plagne og Les Arcs og det var faktisk kun de nederste pister, som var lukkede pga. manglende sne. Sidste sæson var den varmeste på en tid af året i over 20 år+ du skal jo også regne med at påsken falder tidligere næste år, så der skulle ikke være problemer, så du kunne sagtens prøve området igen.
Håber at I finder noget der passer jer. Held og lykke med det!
mvh
Connie

Dennis4300 06/12 2011 05:39

Hej

Jeg var i Alp d'huez pasken 2010, det kan jeg absolut godt anbefale! Massere af sne og alle pister var aabne

Sebastian 06/12 2011 08:52

God pointe Connie, det vil jeg tage til efterretning!

Tak for jeres svar begge to :-)

Søren Hjelholt 07/12 2011 13:12

Påsken er altid et spændende bekendtskab, for det meste til den gode side...

Jeg har været i Val Thorens i påsken 7 gange over de sidste 8 år, og i 2011 var den eneste gang vi for alvor har manglet sne. Påsken lå også meget sent (uge 16)

På den anden side har jeg også oplevet at få det meste af en meter sne i uge 15 og 16 for et par år siden, så man ved aldrig.

I år er påsken i uge 13, og de højtliggende områder, hvortil både Tignes, Alpe d'huez og Val Thorens hører til bør ikke have nogen problemer.

Sebastian 07/12 2011 14:49

Tak for svaret!

Rart at der kommer så meget positiv feedback omkring Frankrig, for der er lidt flere muligheder for fly dertil igennem bureauerne :-)

Dawg 07/12 2011 14:49

Jeg var også selv i Tignes sidste år, og det var faktisk det skisportsområde som havde den bedste sne i Frankrig, så sent på sæsonen. Det skal også siges, at påsken lå i uge 16 i år, mens den her til næste påske, vil ligge i uge 14. Det kan altså gøre en væsentlig forskel på temperaturene, når man kommer op i de højder. Det skal også siges, at sidste halvdel af sæsonen var særdeles snefattig i den region af alperne, så Tignes var helt klart et godt sted.

Hvis jeg skulle vælge et sted, med stor sandsynlighed for at en masse pister åbne og frostgrader, ville jeg tage til Tignes! Skiområdet er godt, resten er lort, men det er ligesom en af de få muligheder så sent på sæsonen. :)

Brian Lund 09/12 2011 09:40

Jeg var i Zell i Zillertal i påsken i år... Uge 16 - 17-23 April!
De første 3 dage blev vi i området (~1300-2500m) og de sidste 3 dage tog vi på Hintertux gletscheren (1500-3250m).

Ved Zell var det tydeligt at sneen var begyndt at smelte meget, flere pister var lukkede og på mellemstationen i 1800m stod der ligefrem store vandpytter sidst på dagen, kun aller først på dagen var de fleste pister i orden og kun en enkelt piste var faktisk god at køre på hele dagen (piste 20)!

Situationen var en helt anden på Hintertux, her ligger det hele jo noget højere, den første dag var samtlige pister åbne ned til 1500m, den nederste lukkede dog efter denne dag, det er så også kun en ski-vej fra stationen i 2100m og ned til parkeringspladsen/byen. De nederste pister ved den første station var heller ikke specielt sjove at køre på efter middags tid (nede omkring 2100m). Men i toppen var pisterne super gode og nogle af dem var der faktisk heller ikke specielt mange folk på! Så Hintertux kan helt sikkert anbefales!

Nu ligger påsken i år jo to uger tidligere end sidste år og det hjælper måske også lidt på det hele - men det kommer jo an på vejret! Rådet må være at hvis du vil være sikker så find et sted der ligger højt, som en gletscher eller måske nogen af de franske områder!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen