Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Henrik Beier 14/08 2009 09:56
Vi, en familie på 4 heraf to børn på 7 og 10, ønsker at tage til Østrig i uge 7 2010. Vi har været på skiferie sammen 4 gange og varierer naturligvis i erfaring, så derfor søges et område med gode begynder/let øvede pister samt nogle med lidt udfordring.
Begge drenge og fruen tager på skiskole. Den største på snowboard skole for første gang og de to andre på alm. ski.
Vi går ikke op i afterski, ja undværer hellere "larmen".
vi kører selv derned i bil og ønsker at bo i en hytte eller tilsvarende.
Hvad er jeres tip til en god destination, der modsvarer ovenstående og samtidig ikke er for langt fra lifterne.
Henrik
Dorte 24/08 2009 13:19
Sv: Bedste famile område i Østrig uge 7, 2010
ja klart wagrain har også selv værtet der 2 gange med 4 børn.
hvis i vil bo i lejlighed lidt uden for byen so prøv at kigge på denne hjemmeside www.wagrain.nu der fandt vi vores lejlighed sidst år og den var super:)
Storm 30/08 2009 00:57
Maria Alm er et godt bud. Vi fandt pensionat/hotel i centrum til samme pris som Unterberg, men i en bedre kvalitet hvad angår service og mad. Tror det hed Gasthof Eder. Ulempen ved Maria Alm i uge 7 er at der er mange danskere, og vores oplevelse med skiskolen var ikke prangende...
Ellers er Schladming et godt alternativ, og er I villige til at køre lidt længere kunne Livigno være en mulighed.
Karen Bønnerup 30/08 2009 09:44
hej
Kan klart tilslutte mig valget Wagrain. Er absolut et super familieområde. Alternativt kan man bo i Flachau, som hænger sammen med skiområdet omkring Wagrain. Supernemt at køre til i bil og meget billigt at bo i hvis man selv finder ovetnatning på deres egen hjemmeside. Vi var i Flachau i uge 7 i år, 2 voksne og 2 børn i en hyggelig 2 værelses lejlighed tæt på "space jet 1" og det kostede ca. 6000,- kr for en uge. Desuden var der ikke vanvittigt mange mennesker, men dem der var, var alle danksere !
Rikke Jensen 17/08 2009 11:38
Hej
Jag kunne godt anbefale Maria Alm og så bo på Hotel Unterberg hvis det skal være tæt på liften eller i lejligheder nede i byen, det virker rimeligt stille. Vi har selv været der 3 gange med vores børn og det har været godt. Højmark har gode rejser dertil. Jeg har også hørt at Lofer skulle være godt der har vi nogle venner der har været der nogle gange med deres børn.
Held og lykke med det.
mvh
Rikke
Anders Kjær 18/08 2009 22:28
Hej
Jeg kan varmt anbefale Westendorf som er et fantastisk familie område. Der er skiløb for alle og det er en lille hyggelig by uden en masse larm fra afterskiing stederne.
Der er mange gode og overnatningssteder til meget fornuftige priser og man bliver heller ikke ruineret når man går ud og spiser.
Vi finder selv lejligheder på www.westendorf.com og booker direkte. Vi skal derned i uge 9 og skal betale 100 euro i døgnet for en nyrenoveret lejlighed.
Lars Ørsnes Christensen 21/08 2009 11:22
Er ikke i tvivl om at Wagrain må være det bedste valg for nybegyndere med dets meget brede blå pister.
Desuden er der her mulighed for Dansk Skiskole :-)
Har selv været i Westendorf, samt going(Samme skiområde) som også er et dejligt område, men vil dog fortsat holde på at for begyndere med behov for skiskole, er wagrain at foretrække.
Jeg forholder mig udelukkende til skiløbet, idet Westendorf korrekt er en meget hyggeligere by.
Nickie Hørberg 24/08 2009 10:31
Jeg vil også anbefale Wagrain - men hvis i skal af sted i uge 7 skal i ikke vente alt for længe med at bestille, hele familien DK med børn er der i uge 7 og 8.
Nickie