Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Kathrine Gert Nielsen 22/01 2012 17:07
I uge 7 skal jeg og min familie til Bad Gastein.
Vil bare lige høre hvordan forholdene ser ud dernede? Har lagt mærke til på deres hjemmeside at mange af lifterne og pisterne er lukkede.
MVH Kathrine
Benny Gade 22/01 2012 19:20
Sv: Bad Gastein
Hej Kathrine - der er ingen grund til at være nervøs, er lige kommet hjem i forgårs. Der var ikke så vidt jeg så, nogen pister der var lukket pga. snemangel, pisterne fra midterstationen på stubnerkogel og ned mod byen Bad Gastein er rigtig dårlige og isede, ellers er der masser af sne. Der faldt en del sne i fredags da jeg tog hjem, og det skulle fortsætte i løbet af natten.
Der har været et par enkelte lukkede lifter i ugen jeg var der, men det var pga. det blæste for meget - ikke snemangel.
God ferie!
Thomas Jensen 23/01 2012 15:37
Hej
Er lige hjemkommet fra gastein. Og kan melde om fantastiske forhold overalt.
Selv transportpisten mod bad gastein var super lørdag. Personligt kørte jeg dyb pudder helt ned til byen. Oppe i terrænet er der et par meter sne, så jeg ville ikke have bekymringer overhovedet.
Viden fra http://www.skisport.dk/nyheder/meter-snefald-fredag-world-cup-aflyst/ er fra i sidste uge... og siden de billeder er taget er der faldet 50-70 cm sne.
vh
thomas, http://alpeferie.dk/
Michaelj 24/01 2012 00:53
Hej.
Vi er i Bad Gastein nu og frem til d.28.
Der er masser af sne og super gode pisteforhold, især i offpist. Der har været lidt plusgrader i bunden, derfor er den sidste del af transportpisterne ned til byen dårlige.
Det eneste minus, der kan nævnes indtil nu, er dårlig sigtbarhed fordi tåge/skyer ligger lavt. Solen har ikke rigtigt kunnet komme igennem, men regner med det kommer imorgen og resten af ugen.
Det har sneet lidt on/off siden lørdag, men ikke noget vildt.
Idag sluttede vi i Bad Hofgastein også her var rigtig fine forhold, undtagen bunden, som bare var sjap. Ankertal er lige så godt. Vi tager til Sportsgastein imorgen eller onsdag. Har store forventninger, da der plejer at være rigtig godt skiløb der.
Mvh.
Michael
Kurt Jensen 26/01 2012 10:24
Det lyder godt, dapper til Bad Gastein den. 28 Januar, glæder mig vildt.