Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Sebastian 12/02 2009 09:23
Hej igen :)
Er der nogle steder i Bad Gastein, som vi bare SKAL opleve?
Spisesteder, barer, badested(et), eller noget 4.?
Mvh.
Henrik Nissen 12/02 2009 09:56
Sv: Bad Gastein
I SKAL opleve kælkebanen fra restauranten hvor man kommer op med liften ( Kan ikke huske navnet). De serverer en god jägertee inden nedturen....
Derudover er der rigtig god afterski på silverbullet.
Rasmus 12/02 2009 10:47
Hejsa,
Restauranten hedder Bellevue Alm og ligger lige inden man kommer ned til Byen (Bad Gastein) og Stubnerkogel. Der går en lille og gammel stolelift op til Bellevue Alm, som kører det meste af aftenen. Selve Bellevue Alm er en meget hyggelig bjælkehytte, hvor man kan få et glas eller spise inden man kælker ned.
Hilsen Rasmus
Rasmus Velling 12/02 2009 11:58
Hey
Skimæssigt skal Graukogel opleves. Der er dog gamle og langsomme lifter, men ingen mennesker og fanastiske løjper! Restauranten på toppen af Graukogel er ligeledes en oplevelse i sig selv.
Sportgastein er også en god mulighed for at få noget godt og højtbelligende skiløb.
I Bad Hofgastein vil det også være en oplevelse at prøve kurbadet Alpentherme, som er et af Europas største kurbade.
Mvh Rasmus
Lars Risom 12/02 2009 17:14
Hey :D
Glem Silverbullet.. The action's at Haeggbloms! Den ligger lige overfor Shell i Bad Gastein, og da jeg var dernede i juleferien var det super fedt! lille intim bar hvor der var fyldt til randen hver dag. bordene er desuden lavet til at man kan danse på dem. Bestemt et besøg eller 5 værd.
Pisten med nummer 1 der går fra toppen og helt i bund er også en fed tur. desværre er meget af turen i skygge og man ender ved en ELENDIG lift. men pisten fejler intet. kan desværre ikke huske hvor den starter, men mener det er fra toppen af Bad Hofgastein.
Sebastian 13/02 2009 09:04
Kælkebanen lyder rigtig fedt! Skal man leje kælk, eller købe man selv - hvad er priserne? :)
Meget gode forslag, vil klart blive prøvet hvis jeg kan lokke de andre tosser :)
Mvh.
Karl Erik 13/02 2009 19:59
Bad Gastein er et sted, som efter hvad jeg har oplevet hypes en del for noget afterski for unge mennesker - jeg har flere gange hørt, at det har været svært at finde, og jeg har heller ikke selv set noget, der rykker som andet end totalt plat
Til gengæld er der noget med en ca. 12 km lang tur ned fra toppen, og så er der det, som også er nævnt tidligere "Graukogel" - vist nok en alpin VM-piste fra 1956 eller der omkring. Den ligger i modsatte side af byen i forhold til resten. Næsten ingen mennesker, men noget af det bedste skiløb jeg nogen sinde har prøvet, og en restaurent, hvor man får en wienerschnitzel, der er større end et lokumslåg, og så med tyttebær - eller lign. KANON
VH
Karl Erik
Jazz 15/02 2009 12:53
Ikke helt enig mht. Silverbullet. Der er live musik, og når bandet er på er der totalt gang i den. Var der ned i uge 3.
Jeg vil gerne slå på tromme for Ski-rute 1 og 2 i Sportsgastein. 2 ikke preparerede off-pister.
/Jazz
Thomas Jensen 17/02 2009 10:08
Hej,
pedant-on
H1 går fra Hohe Scharte til Bad Hofgastein.
WM på Graukogel var i 58
pedant-off
:)
vh
thomas jensen - http://alpeferie.dk
Sebastian 17/02 2009 14:26
De har magnetiske liftkort, så man kan have kortet i lommen hele tiden, ikke også?
Mvh. Sebastian
Thomas Jensen 17/02 2009 14:29
Hej,
> De har magnetiske liftkort, så man kan have kortet i lommen hele tiden, ikke også?
jo
husk evt. at notere nummeret på liftkortet ned... så kan du få det spærret og få et nyt gratis såfremt du alligevel mister det.
vh
thomas - http://alpeferie.dk/