Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Camilla K 18/09 2009 12:28
Hej alle sammen.
Vi er 3 tøser som overvejer at tage til Avoriaz i Påsken og derfor har vi lige et par spørgsmål.
Hvordan er skiområdet,hæger det godt sammen?
Hvordan er sneen sidst på sæsonen?
Hvad med afterskiing/byliv er der gang i den?
Håber der er nogen der kan hjælpe os
Hilsen Camilla K
Timovic 06/10 2009 23:04
Sv: Avoriaz
Jeg har de seneste 16år været i Avoriaz på skiferie, så jeg kender området og byen ret godt.
- Der er ca 650km piste, hvis man køber skikort til hele området (Portes Du Solail = Solens Porte) og ikke kun til Avoriaz-området. Det kan klart anbefales at købe til Portes Du Solail, hvis det ikke er første gang man står på ski.
Hvis man køber liftkort til Portes Du Solail, kan man både komme til Svejst/Schweiz (alt efter, hvordan man ønsker det stavet) og andre meget flotte og udfordrende steder. Nogle få steder skal man dog tage en bus eller et lille ski-tog et kort stykke.
- Sneen plejer at være rigtig god selv sidst på sæsonen. Overvejede selv at tage af sted i påsken i år, men det blev desværre ikke til noget. Det var i hvert fald rigtig god sne vi var kommet ned til, hvis vi var taget af sted. MEN der er jo ingen garantier for vejret, spørg selv en meteorolog.
- Hvad angår afterski så foregår det nede i byen og ikke på Falaise'n. Steder som The Place ligger nede i byen. På Falaisen er der meget stille om aftnen, men det kan du jo selv opleve :-)
Hvis man ønsker lidt mere info kan man besøge www.avoriaz.com, hvor der både er kort over liftene, 360 gradersbilleder af Avoriaz og nærområdet, webcam så man kan se, hvordan sneen ser ud dag for dag og en masse andet brugbart. Tror også der ligger en prisliste på liftkort.
- Priserne på restauranterne er lidt dyrere end i andre skisportssteder i alperne, men kvaliteten er ofte også derefter. Hvis du hentyder til maden i supermarkedet så er det meget hverdagspriser for skisportsområder.
Jonas 18/09 2009 12:34
Hej Camilla, var selv i Avoriaz i uge 4 2008, så det med sneen sidst på sæsonen ved jeg ikke.
Men mht. skiområdet, så hænger det utrolig godt sammen, og pisterne er rigtig rigtig gode.
Afterskien er også okay, dog vil jeg sige livet om aftenen/natten er bedre, ihvertfald i bydelen Falaise(eller hvordan det staves), hvor der er steder som The Place, Wild horse og Jacket, hvor der normalt altid er gang i den. Især på The Place er der rigtig mange danskere samt danske bartenedere.
Kan kun anbefale jer at tage til Avoriaz, det er et kanon sted.
Mvh, Jonas
Camilla K 22/09 2009 13:27
Hej Jonas.
Tak for det fine svar.
Tror helt sikker at Avoriaz skal prøves i år.
Tine 23/09 2009 09:39
Er der nogen der ved, hvordan priserne er i Avoriaz - altså på mad, på afterski osv?