Andreas 03/09 2009 17:48

Hej skisport forum , er der nogle ture man bare SKAL prøve ned af bjerget når man er i avoriaz? jeg skal der ned d.12 januar med skolen, så der er vel ikke overfyldt på pisterne når det er så tidligt i januar, er der?

Tak på forhånd!

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Søren Hjelholt 07/09 2009 16:18

Sv: Avoriaz .

Der er mange gode steder i Avoriaz, så det er bare ud og opleve området.

Steder som kan anbefales:

De sorte pister omkring Grande Combes liften. De ligger højt, og der er ikke så mange der kører på dem, de er ikke så slemme som farven antyder.

De blå skovpister ned til Lindarets liften byder også på meget sjovt skiløb.

Begge disse er inden for Avoriaz liftkortet, hvis du har Portes De Solei liftkort, så er der så mange flere muligheder.

Der er masser af gode pister ned mod Les Crosets på Schwiez siden, men de kan være slemt medtaget af solen, afhængigt af hvor meget sne der er faldet.

Generelt er tærrenet godt, og det er bare med at komme på eventyr.

Christoffer 10/09 2009 15:06

Hey

Som det er nævnt er der mange fede turer. Jeg synes personligt ikke man skal blive omkring Avoriaz (mange mennesker = kø og opkørte pister).
Trods et relativt dårligt og mange steder slidt liftsystem er der nogle rigtig fede ruter hvis du tager en tur rundt i hele systemet. Dvs fra Frankrig ind i Schweiz og tilbage i Frankrig fra den anden side systemet. Der er hyggelige og udfordrende afstikkere stort set hele turen rundt. Hele turen skal regnes for en dagstur.

Mvh

Mikkel 04/09 2009 11:51

Hej Mrcharming

Der er en bakke kaldt Le mur, også kaldt muren. Det er en stjel og berømt bakke, hvis ikke jeg tager helt fejl betegner de den for alpernes stejleste.

Bakken er ikke i god stand, da der som regel altid er store pukler, hvis jeg derfor skal anbefale en tur, så tag den ude i højre side af le mur, Dejligt dyb powder-sne. Men husk at holde dig tæt på afmærkningen da der er nogle klippefald hvis man kører for langt væk fra pisten. Denne nedstigning kan for min side i aller højeste grad anbefales.
Her kan du se hvad jeg snakker om:

http://www.youtube.com/watch?v=4r3a20ryzCE&feature=related

Kommer self an på hvor erfaring du er :)

Håber du kan bruge det til noget.
Mvh Mikkel

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen