Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Ham Selv 07/02 2007 09:49
Nogen der selv er/lige har været i Avoriaz der ka fortælle lidt om føret? Ka se her på siden der sku ligge 40/80. Men ku være rart med nogen der har været der som ku fortælle lidt.
/Ham selv
Ham Selv 08/02 2007 22:13
Sv: Avoriaz
okay. Tak for opdatering. Har hørt rygter om 50 cm sne i weekenden dernede, så lidt håb er der da for dejlige snefyldte pister. :).
/Ham selv
Søren Hjelholt 07/02 2007 10:57
Sv: Avoriaz
Hej
Jeg er netop hjemkommet fra Avoriaz i søndags.
Da jeg forlod terrænet var det desvære ret slidt, og især de sydvendte skråninger havde en hård uge. Der var kommet sne i lige inden jeg kom derned, så starten af ugen var perfekt. Men sol og stigende temperaturer var ret hårde ved pisterne.
Heldigvis var det frostvejr meget af tiden, så der kunne bruges snekanoner, men det bliver skrabet ned af bjerget i løbet af dagen, hvilket har resulteret i en del is på pisterne.
Desværre er der også en del steder hvor pistemaskiner mv. har trukket sten med op, så der ligger småsten på pisten.
Dette var den grimme version. Med til historien, hører at stort set hele terrænet er åbent, og sagtens kan bruges, blot man er opmærksom på forholdene.
Problemerne med is er størst på de meget befærdede pister, mens sne- og stenproblemerne selvfølgelig er størst i de lavere liggende områder.
Vi havde stor succes sidst på ugen at løbe på de nærmeste pister om formiddagen, og så søge ud i yderkanterne af området, hvor der ikke er helt så stort et slid på pisterne. Og nogle ligger også i skoven, og dermed i skygge.
I øvrigt kan det rapporteres at snow parkerne er i perfekt stand, og der i øvrigt gøres meget for at holde området brugbart.
Hils på The Place