Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jonas A.a. 11/12 2007 14:57
Hej jeg er en dreng på 19, som skal 10 dage til Avoriaz her fra d. 28 til d. 6. Jeg skal af sted med 4 venner så vi er en lille gruppe, men jeg kender ikke meget til området. Her været 2 uger i Les 2 Alpes, kan de 2 steder sammenlignes?
Vil lige hører om i kendte til nogen vildt fede turer man skal tage på der nede og ligne, hvor den fede afterski er henne af ( vi skal bo på hotel Falaise)og hvor den virkelig fede offpist er der nede. Vi er alle 5 helt gode ski/snowboard løber, så der må gerne være udfordring i det.
På forhånd tak :-)
PS. Vi glæder os alle sammen vildt meget, da sneen allerede har lagt sig i et tykt lag der nede.
Mette 17/12 2007 20:37
Sv: Avoriaz 2008
I skal hen forbi "muren" for at finde god offpiste. Tag liften ned, muren er nederen på snowboard med mindre der er ny sne så kan man tage den helt ud til venstre og få en go tur ned i pudder. til højre for muren (his man kigger ned derfra) ligger der nogle træklifter længere nede ad bjerget. tag dem op, hop af på halvvejen ved hanget og gå et stykke op. tag den ud over hanget og ned gennem en fed stejl colloire, på venstre hånd af de to træklifter hvis man står i liften.
På venstre side af muren tar i en stol lidt længere nede efter muren. Herfra kan i ta den ud under liften og ned af en let og lækker bølget offpise. Rigtig god tur, det er et fedt område til enhver smag...hvis der er sne!
Mikael Thomsen 11/12 2007 16:02
Hej Jonas
Jeg var i Avoriaz med min bror og en makker i januar 2006. Det er et mega fedt sted. Jeg ved ikke om det kan sammenlignes med Les 2 Alpes, da jeg hidtil kun har været 2 gange i Val Thorens og ellers flest gange i Østrig.
Jeg kan dog tilføje at det klart er at anbefale. Hvis jeg skal til Frankrig igen og det skal jeg da engang, så tager vi 100 pro. til Avoriaz.
Jeg kan anbefale turen over til Schweiz, den er lang, smuk og udfordrende og der er skiløb til det meste af en dag. jeg er ikke selv den helt store offpistløber, så da vil jeg foreslå at gardere jer med en guide...
Afterskibaren skal findes i den nederste ende af byen. Der er der mest gang i den, med livemusik og det er tilladt at stå på bordene...
Vi tager selv 6 knægte til Sölden i år, for at være helt snesikre. Hvis der var lidt mere gang i den i Frankrig, så ville jeg klart foretrække Avoriaz eller lignende...
Rigtig god tur
/Mikael
Katrine 12/12 2007 08:02
The place er klart stedet til afterski, super hyggeligt og mange danskere...