Vi bruger cookies til at forbedre din oplevelse, tilpasse annoncer og analysere vores trafik. Ved at klikke på ”Accepter alle” giver du samtykke til alle cookies. Hvis du ønsker at justere dine præferencer, kan du klikke på ”Indstillinger”. Du kan læse mere i vores privatlivspolitik.
Cookies hjælper os med at forbedre din oplevelse, vise relevant indhold og forstå, hvordan vores hjemmeside bruges. Du kan vælge at acceptere alle cookies eller tilpasse dine indstillinger nedenfor.
Vær opmærksom på, at visse funktioner på hjemmesiden muligvis ikke fungerer korrekt, hvis du fravælger visse cookies.
Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Martin Majlandt 10/02 2012 20:46
Hej.
Da jeg afslutter HHX her til sommer, vil jeg gerne tage en sæson til Norge som skibums. Kigger derfor efter noget arbejde på noget høyfjellhotel, skihotel osv.
Problemet ligger bare i jeg ikke kan finde noget som helst. Er der nogen af jer der har stået eller står i samme situation der kan give nogle råd til hvordan jeg kommer afsted?
På forhånd tak.
// Martin
Bladsgaard 11/02 2012 00:16
Sv: Arbejde i Norge
Hold øje med "Job"-siden her på skisport. De forskellige arbejdsgivere begynder typisk at annoncere der, når den nuværende sæson er ved at være slut. Så du er nok lidt tidligt ude endnu :) Jeg har set norske hoteller annoncere der før.
Ellers kan du gå ind under "Bureauer" og se, om der skulle være nogen firmaer, der falder i din smag. De fleste tager gerne imod din uopfordrede ansøgning nu, men gemmer den måske til de begynder ansættelsesrunder i løbet af sommeren/efteråret.
God jagt, en sæson i sneen kommer man aldrig til at fortryde :)
Karsten 13/02 2012 21:51
Sv: Arbejde i Norge
Jeg arbejdede for en del år siden (2003) som skiguide i Skeikampen i Norge. Dengang var hotellerne fyldt op med dansk personale. Tror at de havde søgt hotellerne direkte. De havde det ret sjovt, men kom ikke på ski hver dag. Er skiløb i højsædet, er det jobbet som skiguide eller skilærer du skal gå efter. Jeg havde vel 6 timers dagligt skiløb alene sammen med skipatruljen, da jeg ikke gad køre alene. Uden at forsømme mine pligter. Da området var så småt, var der ingen pistevisninger. Team-Benns er en af de få rejsearrangører som har guider nordpå. Jobbet er ikke stressende - og kan klart anbefales.
VH Karsten