Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Martin Majlandt 10/02 2012 20:46
Hej.
Da jeg afslutter HHX her til sommer, vil jeg gerne tage en sæson til Norge som skibums. Kigger derfor efter noget arbejde på noget høyfjellhotel, skihotel osv.
Problemet ligger bare i jeg ikke kan finde noget som helst. Er der nogen af jer der har stået eller står i samme situation der kan give nogle råd til hvordan jeg kommer afsted?
På forhånd tak.
// Martin
Bladsgaard 11/02 2012 00:16
Sv: Arbejde i Norge
Hold øje med "Job"-siden her på skisport. De forskellige arbejdsgivere begynder typisk at annoncere der, når den nuværende sæson er ved at være slut. Så du er nok lidt tidligt ude endnu :) Jeg har set norske hoteller annoncere der før.
Ellers kan du gå ind under "Bureauer" og se, om der skulle være nogen firmaer, der falder i din smag. De fleste tager gerne imod din uopfordrede ansøgning nu, men gemmer den måske til de begynder ansættelsesrunder i løbet af sommeren/efteråret.
God jagt, en sæson i sneen kommer man aldrig til at fortryde :)
Karsten 13/02 2012 21:51
Sv: Arbejde i Norge
Jeg arbejdede for en del år siden (2003) som skiguide i Skeikampen i Norge. Dengang var hotellerne fyldt op med dansk personale. Tror at de havde søgt hotellerne direkte. De havde det ret sjovt, men kom ikke på ski hver dag. Er skiløb i højsædet, er det jobbet som skiguide eller skilærer du skal gå efter. Jeg havde vel 6 timers dagligt skiløb alene sammen med skipatruljen, da jeg ikke gad køre alene. Uden at forsømme mine pligter. Da området var så småt, var der ingen pistevisninger. Team-Benns er en af de få rejsearrangører som har guider nordpå. Jobbet er ikke stressende - og kan klart anbefales.
VH Karsten