Alternativ til Rossignol Bandit B2 W

Sophie 13/12 2006 16:57

Sidste år så jeg mig lun på ovenstående ski efter at have prøvet den et par dage i Val d'Isere.
Jeg har derfor forsøgt at bestille den hjem men Rossignol meddeler alt udsolgt!

Jeg ville derfor høre om nogen havde et godt forslag til et alternativ? Jeg gider kun have et par ski, hvilket var grunden til jeg synes B2'eren var perfekt, da den duede rimelig godt til det hele.

Mvh Sophie

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Leon 14/12 2006 08:12

Sv: Alternativ til Rossignol Bandit B2 W

Hej Sophie,

Kan kun give dig ret i, at B2’eren ER perfekt. 50/50 fordelingen gør den til en super alsidig ski.
Jeg har selv kørt på B2’eren & B3’eren de sidste 4 sæsoner, og prøvede sidste år ”Woman” udgaven af B2’eren.
MEN men… jeg fandt ikke nogen nævneværdig forskel, andet end det designmæssige... Hvis du virkelig presser skiene, kan man godt mærke at ”woman” udgaven har en smule blødere flex, hvorfor den ikke lystre ligeså godt som den ”almindelige” B2 i høj fart. Men det lyder heller ikke som om, at det er dét du leder efter.

Min anbefaling til dig, er derfor, at du skal købe den ”almindelige” B2. Du får simpelthen ikke noget bedre til den pris.

Hvis du mere er til freeride, så vil jeg anbefale dig ”B3 Respect”, som er mere freeride orienteret end B2’eren, samtidig med at den er perfekt til randonné skiing.

Hilsen Leon :)

PS! ....hvis du ABSOLUT insisterer på, at det SKAL være ”Woman” udgaven, så skal du rette henvendelse til SnowFun i Roskilde… www.snowfun.dk - De kan hjælpe dig med ALT indenfor skisport, heriblandt at hente speciel ski hjem..

Sophie 14/12 2006 14:47

Jo tak for det gode råd, men når man nu kun vejer 50 kg., så er det ikke et spørgsmål om W-modellen mister stabilitet i høj fart, men at herremodellen bliver meget hård at køre. Dvs. det er jo ikke umuligt, men hvorfor bruge sin energi et dumt sted...

Så mit spørgsmål går i højere grad på om der var nogen, der havde stået på andre W-modeller, der ville være et godt alternativ?

Jeg har siden hen kigget på K2's Lotta Luv - nogen der kender den?
Dimensionerne ser nogenlunde ens ud ift. B2.

Og hvis der er udsolgt hos Rossignol for Skishop, så er der nok også udsolgt for Snowfun... :-)

Torben 14/12 2006 19:38

Hej

Hvis du ikke kan finde B2´eren i de danske skibutikker så prøv de udlandske.
Fx. www.sport-conrad.de
De har Rossignol Bandit B2 Lady 06/07 til 399 euro

Køre selv på en en B2´er. Absolut en klasse ski!!!!

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen