Frankrig
Italien
Sverige
Østrig
Tyskland
Weekendski
Jesper 15/09 2011 09:49
Vi er nogle venner der i februar 12 har talt om at tage til Alta Badia i Italien. Er nogen der ved, hvordan det ligger i forhold til Celaronda og Canazei by ??
Vi har heller ikke kunnet finde et skibureau der har rejer til Alta Badia ?
Jesper
Asbjørn Høj 21/09 2011 13:42
Sv: Alta Badia
Hej Jesper
Jeg har afholdt to skiferier i Corvara, og det er et rigtig dejligt sted. Det er min oplevelse at det i høj grad er Italienerne selv der benytter dette område.
Hvis man er til heftig afterski og natteliv så er det ikke dette område man skal vælge. Der ske ikke megetefter kl. 19.00.
De hotelle, der ligger tæt på lifterne er generelt dyrer end vi kender det fra Canazai og Campitello.
Rig tig god ferie
Asbjørn
Horst 15/09 2011 17:42
Hej Jesper
Alta Badia er er område hvor mange tyskere kommer, men du træffer også alle danskerne fra Canazei på vejen rundt om Sella.
Covara og Colfosco er de bedste steder at bo. Området har mange lette pister lokal, men dette betyder intet med det store område omkring Sella m.m.
Der er mulighed for lange skiture - Sella Ronda, og på nedenstående tyske webside finder du oplysninger om lange skiture i området, men der er mange flere.
Husk at tage taxibussen op til Passo Falzarego og lift op til Refugio Lagazoui, hvor en overnatning også er mulig. Nedekørslen fra Lagazuoi er nem og dejlig.
Tag også en tur til Canazei og skibus til Alba og videre til Pozza di Fassa.
http://www.altabadiaski.info/index.php?se=D
Hyst
Horst 15/09 2011 18:48
Jesper, jeg glemte lige:
Køb dette kort i god tid, selv om det er blevet lidt gammel, så kan i komme rund i området. Det nye Sell Ronda kort dækker kun et lille område, men dette kort dækker et kæmpeområde:
http://www.stanfords.co.uk/Activities-and-Interests/Maps--Atlases/Sellaronda-e-Valli-Ladine_9788883150517.htm
Hyst
Jesper 16/09 2011 09:33
Tak for Hjælpen, og de gode svar. Så er det bare igang med at undersøge :-)
Johnny 15/09 2011 14:45
Hej Jesper.
Alta Badia er et skiområde der ligger i den nordøstlige ende af Sellaronda, og der kan løbes på ski til Canazei uden problemer.
Byerne Corava og Colfosco ligger med direkte forbindel med til Sellaronda, medens La Villa og San Cassiano er lidt længerne væk, men der kan køres på ski mellem alle fire byer.
Så vidt jeg ved er der ingen danske rejsebureauer der har rejser til Alta Badia, men hvis du går ind på nedenstående link, kan du selv finde noget at bo i.
www.altabadia.org Hjemmeside for Alta Badia
www.dolomitisuperski.com Hjemmeside for hele skiområdet
God tur
Johnny