Alpe d´Huez

Peter 13/02 2008 16:46

Hvordan er Alpe d´Huez for let øvede skiløbere?
Er der lette piste tæt på byen?

Kommentarer:
Der er i alt 3 svar i denne forumtråd.

Søren Andersen 13/02 2008 17:42

Sv: Alpe d´Huez

Det kan du lige tro der er. Alpe d'Huez ligger faktisk nede i en gryde og de sidste 700-1000 meter på de fleste pister er stort set flade ind mod byen. Der findes enddog lifter som kun kører op for enden af de flade stykker så nye skiløbere ikke skal køre på for stejle stykker.
Alt i alt synes jeg det virkede meget begynderveligt og dem vi havde med som var med for første gang havde heller ingen problemer.

Svend 13/02 2008 19:32

Alpe d'Huez er et fremragende sted for begyndere. Der er masser af "lette" pister ved byen. Har været der 2 gange.
Vil anbefale i bor i Les Berges delen, da den er tættest på såvel pister som indkøbscenter.
Er lige kommet hjem fra Val d'isere, hvilket om muligt er et endnu bedre sted, her kræves det dog at man tager kabineliften op i området.

Morten J 16/02 2008 00:23

Er næsten lige kommet hjem efter en uges skiferie i Alpe d´Huez, vil jeg også mene, at det er mest optimalt at bo i Les Berges, da der her er gode forbindelsesmuligheder til at komme rundt i hele området. Jeg synes dog ikke, til forskel fra de to tidligere indlæg, at Alpe d´Huez er det særlig godt sted for begyndere. Dette skyldes, at de grønne pister er samlet i området ved Les Berges, mens hovedparten af det resterende område, og det er meget mere end Les Berges, er røde og sorte pister. Det betyder, at hvis man er nybegynder og kører grønne og blå pister, så kommer man slet ikke til at udnytte hele området. Det er f.eks. ikke muligt at tage op på toppen til Pic Blanc eller Colcher De Macle, da pisterne der oftest er sorte. Dvs. at man som nybegynder ikke vil have mulighed for at tage helt op på toppen, og så køre en tur helt ned til bunden. Man vil hovedsagligt stå nede i bunden, pisterne er korte, samt at der er mange mennesker. Dette tror jeg man hurtigt vil blive træt af. Jeg vil derfor som nybegynder forsøge at finde et område, hvor der er grønne og blå pister fordelt i hele området, og ikke som i Alpe d´Huez, hvor de er meget koncentreret i et lille område.

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen