Alpe d'Huez og børn

Lars Kristian Jensen 07/09 2007 19:07

Hej med jer, jeg kigger stadig på skiferie, det har jeg stort set gjort siden marts :)

Hvordan er der i Alpe d'Huez er der børnevenligt, og er området nogenlunde for alle niveauer ?

Med venlig hilsen
Lars Kristian Jensen

Kommentarer:
Der er i alt 2 svar i denne forumtråd.

Svend 08/09 2007 09:12

Sv: Alpe d'Huez og børn

Hej Lars.

Alpe d´Huez er absolut et af de bedre steder for børn. Der er mange gode og brede pister som børnene (og forældre for den sags skyld) kan boltre sig på.
Der er også masser af skiløb for mere øvede skiløbere, så alle vil kunne finde et niveau der passer.
Vi har været der 2 i træk med vores børn (7 & 9 år), og det har uden tvivl været det bedste skisted vi har været med familien.
Skiskolen starter typisk i "les Berges" så jeg vil anbefale at finde indkvartering i det område. Der er også et fornuftigt supermarked i dette område.
Hvis det er først egang i skal afsted med børnene så siger erfaringen at det optimale er at finde indkvartering så tæt på pisten som muligt, således der ikke skal traves/slæbes ski længere end højest nødvendigt.

Lars Kristian Jensen 08/09 2007 23:24

Sv: Alpe d'Huez og børn

Okay, vores valg står mellem Serre Chevalier og Alpe d'Huez, hvor jeg har det ene ben i Serre Chevalier pga. prisen Er det ikke også et okay sted for en børnefamilie, der IKKE skal på afterski.

hilsen
Lars

Find tilbud på skirejser

Gå til toppen